• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Fru Glad

Mollie, vad har du för fabrikat? Super svår verkar det vara... Tycker personligen att saker ska vara så användarvänliga att det inte behövs ngn instruktinsbok.

Bree: Stackare hoppas du mår bättre i morgon.

• Lioness

Fru Glad - jättebra tips! Jag funderar nämligen på att börja simma å då är det ju bra att man kan omvandla det till steg...! Men vad menas med lättsimning?
    Är simma fram å tillbaka i bassäng för lättsimning eller är det mer motionssim?

Var hittade du denna information?

Lioness

PS. Hur registrerar räknarna stegen? Är det rörelsen eller stampet eller vad?

• Fru Glad

Lioness: tror att det är en liten grej som registrerar rörelsen,... går nog bra att läsa mer på SILVAs hemsida.

Hittade infon på Aftonbladetshemsida. Men haar sett det på ngt mer ställe, vet inte riktit vart bara. (ammningen...)

Ang. simningen så tror jag det är samma som motionssimning.

• Mollie

Fru Glad; Jadu, vet ej vad det är för fabrikat. Fick den i julklapp av jobbet! Den jag hade har farit i golvet/backen ett antal gånger så den är då inte helt 100%.

Lioness; Den registrerar välsjälva rörelsen va?

• Fru Glad

Molli: Låter intebra om du tappat din, har förstört mer än en på det sättet... hoppas den fungerar bra

• Fru Glad

Föresten:lyckades med7400 steg igår.

• Vallivetu

Ok, idag gäller det tjejer, nu har jag inget mer att skylla på... Känner mig mycket bättre, febern är helt borta, och slemmet i halsen börjar släppa så smått. Visserligen har jag sovit dåligt för jag hostar hela tiden, men i övrigt är jag helt ok .

Nu står den på 1166 steg, men jag har ju inte gått min promenad än. Ska göra det senare i eftermiddag, när mörkret fallit på så att jag kan glutta in i folks hus och se vad de har för fint

• Fru Glad

Halloj, hur går det för er idag? Börjar känna mig sjuk, har fått ngt j-a virus!!! Har bättre saker för mig än att snyta mig. har iallafall lyckats plocka bort alla tomtar, vet att det är lite tidigt men jag tyckte det var lika bra Har gått 5700 steg idag + en hel del i natt då lill tjejen inte ville sov. För att vara nästan sjuk vår jag vara nöjd.

• emmzan

Hm..måste säga att jag tycker att det är svårt att komma över 10000 steg...tycker jag går å går men det blir inte mer än ca 7000/ dag....

• Vallivetu

Ja, det är inte helt lätt... det är ju en utmaning !

Jag måste säga att jag är fruktansvärt besviken på mig själv nu. Igår skulle jag ju gå ut... Men jag och bonusen åkte och handlade och bara vägen ut till bilen så frös jag häcken av mig. Blåste kallt och var minusgrader... Aldrig-i-livet-skrev-han-i-brevet tänkte jag...

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden