• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Frågis

nåja, blev ugefär 10 000 steg igår så jag är väl nöjd Gott nytt år på er alla!

• PellePlutt81

idag har jag tagit 11154 steg + att jag har kört 2pilates vhser :)
    tog en prommenad på 5 km :) jätte skööönt!

• Fabians mamma

I morgon börjar mitt nya liv (igen ) och då åker räknaren på!

• Vallivetu

Godmorgon tjejer ! Har äntligen lyckats få lillan att sova middag. Hon håller på att få tänder så hon är lite kinkig, om man säger så. Fick en alvedon så hon lär sova ett par timmar nu. Skönt för jag har ont i hjärnan *fniss*.

Min stegräknare är spårlöst borta ! Hittade ett av batterierna, men själva meckapären är helt väck!!! Ska leta ordentligt sen blir det promenad dax idag. Snön håller redan på att smälta och det är inte så kallt, så lillan får hänga med .

Gott nytt år!

• Fru Glad

Bree: inte är det din taktik att tappa räknaren?? du får inte ge upp nu.. vi har ju bara börjat. Om/när du hittar den så får vi hålla tummarna att den är hel, hade en som gick sönder då jag tappade den i golvet. ska oxå ut å gå dag. mitt underverk har dock inte sovit middag så vi laddar för lunch och sedan promenad.

• Vallivetu

Klart jag inte ger upp! Även om jag inte hittar den så vet jag på ett ungefär hur länge jag måste gå för att komma upp i de stegen. Ska dubbelkolla toan. tror den ligger där någonstans.

• Fru Glad

Bara den inte ligger i toan fniss...

• Frågis

Nu har jag varit ute på en riktigt lång promenad! ca 8500 steg blev det! Det känns som jag har fått frostskador på låren kaaalllt!

• Fru Glad

Frågis: Hur länge var du ute gick? har gått en promenad på 55min och det var bara ca 4500 steg.

• snillis

Jag har varit ute och plumsat i snön i tre timmar. Var alldeles genomsvettig när jag kom hem. Har dock ingen stegräknare men jag tror nog att jag kom upp i 10000

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden