• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Vallivetu

Fru Glad - Hej! Jag tycker nog också att det är lite nördvarning, men det är den bästa piskan i världen - för mig iallafall . Jag ska gå ner till 64kg, kom jul, nyår eller fanohansfaster !!!

Robyn - Men alla underverk som jag har läst om i hälsotidningarna då??? blir lessen i ögat nu ju . Alla hojtar "gå en halvtimme om dagen".... men är det bara ljug?

Äh, vad man än gör så är det ändå fel...

Mea - Tusen tack, det blev 9419 steg idag. Än så länge då, ska väl ner på toa innan jag lägger mig . Hur går det för dig?

• Robyn

Bree

Usch, jag vill inte låta pessimistisk. Varje form av träning där du rör dej är såklart bra! Men jag menar nog att man ska trappa upp, inte enbart promenera hur länge som helst. För att forma kroppen krävs styrketräning och lite mer konditionsinriktad träning.

Tycker det är jättebra att du går. Men våga ta utmaningar iform av lite hårdare träning efter ett tag.

• Vallivetu

Men jag är rätt nöjd med min kropp, vill bara bli av med 4-5 kilo ju. Tänkte köpa hem den där winsor pilates dvdn från tvshop. Verkar som många tycker den är bra.

Som jag nämnt tidigare i tråden, jag är ute och joggar på sommar halvåret. Får så ont i halsen och näsan nu när det är kallt av att springa.

• Mea

Pilates har jag också kört en hel del, man blir så vig och ryggen blev bättre. Och så får man ju magmuskler som inte är av denna värld! En annan fördel var att jag körde kanske 3 20-minuterspass i veckan, och det räckte bra! Men, oärlig som jag är så laddar jag hem filmerna från dc...
    Joggade gjorde jag också i somras, tills jag blev med barn och höll på att svimma på ett bodypump-pass. Sedan dess har det bara blivit promenaderna. Jag känner mig så lat. Men det blir 12-15000 om dan, tack vare att jag har mina 4 km till jobbet!

Finns det inget man kan göra åt att man får ont i andningsvägarna på vintern? Jag får också det, så det blir sommarhalvårs-spring bara. Någon som har något bra tips?

Robyn, jag tror inte min rumpa blev snygg av att "gå-gå" utan pga att jag verkligen spänner underkroppen samtidigt och går fort som sattans! Och så gjorde jag annat också... men det tog inte alls lika bra som gången!

• Fru Glad

Tjoho har nu fått min nya stegräknare!! känner att nu kommer det att bli lättre, alltid bra med svart på vitt. denna modell visar oxå kalorier man förbrukat. (bra eller dåligt? Ngn som vet?) Fortsätter att rapportera steg antal. Ska handla julkappar i morgon och har inte planerat riktigt vad jag ska ha så då blir det nog ngra steg

• Fru Glad

Går trögt... har bara gått 633 steg sedan kl. 15.00. Får ta en extra vända i morgon. Känns inte så bra att se antal brända kalorier då man haft fika gäster i kväll. Glögg drack ja oxå, ny dag i morgon som tur är!!

• Vallivetu

FruGlad - Jag hade också en kass dag igår. Gick nog bara 6500 steg eller så. Stegräknaren hade trillat av i soffan utan att jag märkte det, så jag vet inte exakt. Bäst att pinna på idag känns bara så meningslöst nu innan jul... Men det är väl nu det är som alldra viktigast att hålla igång.

• Fru Glad

Bree: Inte är det meningslöst!! Är det ngn gång vi ska traska på så är det nu!! Håller på att äta massor av choklad, godis och kakor så att det inte ska finnas ngt hemma efter jul och så att jag ska "föräta" mig innan mitt godisstopp. Inte helt konventionell handlingsplan men den har hjälpt mig förut. Köper dock inget nytt godis för jag har ett litet lager här hemma.

• Vallivetu

HAHAHAHAHA Låter som en hejdundrandes bra idé!!!! Alla sätt är bra eller

• Fru Glad

ja jag tror stenhårt på detta sätt... förstår du nu varför jag måste knalla på i dag?

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden