• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • PellePlutt81

Jag läste någonstans att 12000 steg var 10 km. och det är mitt mål.. försöker gå minst 12000 steg om dagen,.. räknar ut snitt varje vecka..Bra då ska jag oxå skriva här då blir man väl lite mer motiverad.. :)

• PellePlutt81

HannaAugustsson: Köpte min på intersport där kostar den ca 100-150 kr.. sen kan det variera.. min är bara enkel o räknar endast steg. sedan finns de med avstånd o kalorier o allt det där. e är väl lite dyrare..

• Jen 82

"Bara" tre dagar över tiden, så just nu är planen att gå ut bebisen... Men det verkar inte fungera, men å andra sidan är det ju nyttigt på andra sätt att gå så något gott kommer ju i alla fall ur det

• Mea

Vill inte vara något glädjedödare här men... jag började gå till jobbet i januari och har gått 12000-16000 steg om dagen sedan dess. Jag gick inte ner ett dugg förrän jag la om min kost. Jag åt inte för mycket innan, snarare för lite.

Varför finns det inga genvägar?? AAARGH!

Däremot kan jag säga en sak, gången har gett mig stans snyggaste häck. Jag är inte stolt över mycket i mitt utseende, men den är stenhård. Hela kroppen stramas upp. Jag förlorade nog centimetrar alltså, men inte kilon. Men det är säkert induviduellt också hur resultatet blir!

• Vallivetu

Mea - Men då så (angående häcken). Som jag påpekat innan, man måste ju självklart äta sunt också för att det ska ge resultat på vågen. Sen väger ju som bekant muskler mer än fett... Tycker inte det är en genväg att motionera

Igår blev det bara 8646 steg, och en öl på kvällen. Dålig stil, men jag får väl styra upp det idag . Än så länge 228... Får gå på promenad med lillan.

• Vallivetu

hej och hå, nu står mätaren på 10404...

Hur går det för er andra?

• Vallivetu

Och jag fortsätter enträget att fylla på min lista....

I lördags blev det 11484 steg, men igår bara 5648.... Nåja det var ju söndag så det är väl ok.

Trist bara att inget händer med vikten. Står järnstill på 67-68, så kasst! Men det är väl bara att bita ihop.

Men hallå, om ingen mer vill hänga på så lägger jag mina steg i dagboken istället. Jag provar idag med här sen flyttar jag

• Fru Glad

tjena hej!! Kul att se att det finns fler med stegräknare. Vissa i min vänkrets tycker det är hög nördvarning på stegräknare... Har tyvärr haft sönder min men det ska komma en ny på posten i morgon. Lovar att tala om hur många steg jag avverkar/dag. Tycker oxå att det är svårt att gå ner de sista kilona, vet inte vad som krävs (eller det vet jag Godisstopp, byta macka mot gröt mm mm) Tänkte ta nya tag efter nyår... Mea: fick du snygg rumpa?! Grattis min ser ut som ett ras... Får nog traska på lite till.

• Robyn

Hej!

Hälsointresserad som jag är så hittade jag till er tråd. En liten kommentar angående att muskler väger mer än fett:

Tyvärr så får man inte speciellt mkt muskler av att gå.
    Ska ni gå ned i vikt och behålla vikten (och få en snygg kropp) bör ni komplettera med styrketräning och, efter ett tag, lite mer konditionsträning som jobbing, cykel, etc.

Visst kan rumpan verka lite fastare av att gå i backar och i trappor, men promenader ger begränsad effekt, tyvärr. Det är en bra början, men förvänta er inga underverk....

• Mea

Bree

Jag tycker att träning är en genväg... för det funkar ju aldrig på mig!! :)

Måste förresten säga att du är JÄTTEDUKTIG och alla andra som hänger på också! Och 67-68 är inte så mycket så det tar nog lite mer tid än om du vägt 167!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden