10000-steg-om-dagen-tråden
Jag läste någonstans att 12000 steg var 10 km. och det är mitt mål.. försöker gå minst 12000 steg om dagen,.. räknar ut snitt varje vecka..Bra då ska jag oxå skriva här då blir man väl lite mer motiverad.. :)
Jag läste någonstans att 12000 steg var 10 km. och det är mitt mål.. försöker gå minst 12000 steg om dagen,.. räknar ut snitt varje vecka..Bra då ska jag oxå skriva här då blir man väl lite mer motiverad.. :)
HannaAugustsson: Köpte min på intersport där kostar den ca 100-150 kr.. sen kan det variera.. min är bara enkel o räknar endast steg. sedan finns de med avstånd o kalorier o allt det där. e är väl lite dyrare..
Igår hade jag gått 14 748 steg och idag ligger jag runt 3 600 nu.. får se vart d hamnar på slutet av dagen :))
Fru Glad: Jobbar... :) men mitt jobb är stilla sittande... de flesta steg får jag från mina små prommenad från bussen till jobbet.. :) går ca 10 minuter ,runt 2 km, varje morgon till jobbet.. sen försöker jag röra på mig på luncherna och istället för att maila o ringa kollegor går jag fram till dem :) men om jag inte gör ngt märkvärdigt så ska jag ha tagit ca 9000 steg när jag kommer hem från jobbet och det är ganska skönt..
Bree: hehe nää d gör jag inte.. men d kanske inte vore någon dum idé
läste i nån sport/hälsa magasin att 1200 steg var 1km.. usch måste ut med stavarna.. :) lite jobbigt när man tänker på det men d är verkligen en super tränings form.. nån som kör med stavar?
Var ute nyss med stavarna.. prommenerade raskt i ca 50 minuter vilket resulterade i 5300 steg :) Jo jag håller med dig om att det ser löjligt ut men jag bryr mig faktiskt inte Så ska jag rapportera in mina steg.. idag har jag gått 14 106.. Ha d gott alla
Björkeli: stegräknare finns i sportbutiker.. :) och jag vet att jag själv har blivit mer medveten om hur mkt jag rörde mig.. o nu har det minsan blivit mkt bättre
Mollie: vad bra då skör du med da
emzan: Lycka till :)
usch idag mår jag inte bra.. blev endast 7000 steg för min del.. fram o tibax till jobet med andra ord.. *brrrr* fryser som attans..
Welcome to the club Fröken Juli och Frågis
Hehe Frågis det brukar jag göra ibland när jag ligger lite under 10 000 steg för att komma upp :)
Fru Juli.. har du räknaren vid bäcken benet? för mig fungerar det på step maskinen...
idag har jag gått 12069 steg..
idag har jag tagit 11154 steg + att jag har kört 2pilates vhser :)
tog en prommenad på 5 km :) jätte skööönt!