• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Lioness

Hej!

Jag har önskat mig en i julklapp av min mamma (vi ska fira i januari) och tror nog jag kommer få en. I sånna fall hänger jag gärna med och försöker gå dom där 10 000 stegen varje dag...!

Kram Lioness

• PellePlutt81

Hehe Frågis det brukar jag göra ibland när jag ligger lite under 10 000 steg för att komma upp :)

• Frågis

*skratt* jag kanske får göra det då!! För just nu ser det väldigt liite ut på min mätare! *suck*.. 500 steg på 1½ timma bara!!

Nä, ska gå och laga lite mat nu och hoppa lite

• Trollens mamma

Heeeeej!
    Det här är tråden för mej!
    Har haft stegräknaren på mej hela höst-vintern.
    För det mesta klarade jag att gå 10000 steg...nu har jag inte använt den på några veckor.
    Men vet ni!Jag har gått ner 10 kg sen 29 augusti.Visst,har ändrat på kosten en hel del,men tror också stegräknaren har gjort att jag gått lite extra.
    Nu stannar vågen på 55kg,så nu är jag nöjd.Fast tänker plocka fram min räknare igen,promenaderna tänker jag fortsätta med.Annars går jag troligen upp i vikt igen...är ju inte det lättaste att behålla idealvikten.

• Vallivetu

Trollens mamma - Först och främst, Grattis! Och välkommen till tråden. Själv har jag som jag säkert nämnt några envisa kilon kvar till idealvikten. Behöver en kick i ändan, för jag har inte använt räknaren över julen, och nu skyller jag på 2 decimeter snö som kommit...

• Frågis

Trollens mamma: tjohoo! Grattis!

• Fru Juli

Lyckades med 10000 igår och det ser lugnt ut idag med. *stolt*

Ett problem har jag som ni kanske kan hjälpa mig med: Räknaren funkar inte när jag dansar! Det verkar som stegen är för mjuka på något sätt. Samma sak är det med step up-maskinen på gymet. Finns det något knep?

• PellePlutt81

Fru Juli.. har du räknaren vid bäcken benet? för mig fungerar det på step maskinen...
    idag har jag gått 12069 steg..

• Fru Glad

Tjo hooo Då var man tillbaka i vardagen igen, har varit hemma hos mina föräldrar sedan annandagen. "glömde" min fina räknare hemma... men idag så ska det räknas. Här har det kommit massa snö så vi ska ut med pulkan en stund, syns sen.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden