• Lioness

10000-steg-om-dagen-tråden

Hej!

Jag har önskat mig en i julklapp av min mamma (vi ska fira i januari) och tror nog jag kommer få en. I sånna fall hänger jag gärna med och försöker gå dom där 10 000 stegen varje dag...!

Kram Lioness

• Lioness

Hej!

En liten beräkning...

Säg att du är aktiv 12 timmar om dygnet...

10 000 steg på 12 timmar är ca 830 steg i timmen...

830 steg i timmen är ca 14 steg i minuten...

Låter inte så mycket när man tänker på det sättet, eller !?!

Lioness

• Lioness

Fru Glad - jättebra tips! Jag funderar nämligen på att börja simma å då är det ju bra att man kan omvandla det till steg...! Men vad menas med lättsimning?
    Är simma fram å tillbaka i bassäng för lättsimning eller är det mer motionssim?

Var hittade du denna information?

Lioness

PS. Hur registrerar räknarna stegen? Är det rörelsen eller stampet eller vad?

• Lioness

Hej hej!

Nu är jag emd i gemet, jag fick en stegräknare i julklapp som jag räknat med. Så snart ska jag börja använda den..! *ler*

Lioness

• Lioness

Min första dag men stegmätare och dagens resultat är: 7764, ganska bra tycker jag för en nybörjare... *ler*

Lioness

• Lioness

Bläää vilket jobbigt underlag, vägarna här är rena isgatorna... Svårt att promenera som man vill! *suck*

Lioness

• Lioness

Hej hej!
    Tror jag har tagit ut mig, får så himla ont i vaderna när jag är ute å går, troligen benhinnorna som spökar. Inget roligt alls, kan ju inte gå så fort och långt som jag vill. Så nu har jag haft ca 5000 steg två dar i rad... *suck*

Nån som känner igen sig och vet vad jag ska göra..!?!

Lioness

• Lioness

Malwina - mät ett steg från tå till tå så får du fram ditt steg. Tips, gå runt i vardagsrummet och stanna bara till å be nån vänn att mäta. Så gjorde jag och maken! Själv har jag 44 cm/steg.

Lycka till!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden