10000-steg-om-dagen-tråden
Hej!
Jag har önskat mig en i julklapp av min mamma (vi ska fira i januari) och tror nog jag kommer få en. I sånna fall hänger jag gärna med och försöker gå dom där 10 000 stegen varje dag...!
Kram Lioness
Hej!
Jag har önskat mig en i julklapp av min mamma (vi ska fira i januari) och tror nog jag kommer få en. I sånna fall hänger jag gärna med och försöker gå dom där 10 000 stegen varje dag...!
Kram Lioness
Hej!
En liten beräkning...
Säg att du är aktiv 12 timmar om dygnet...
10 000 steg på 12 timmar är ca 830 steg i timmen...
830 steg i timmen är ca 14 steg i minuten...
Låter inte så mycket när man tänker på det sättet, eller !?!
Lioness
Fru Glad - jättebra tips! Jag funderar nämligen på att börja simma å då är det ju bra att man kan omvandla det till steg...! Men vad menas med lättsimning?
Är simma fram å tillbaka i bassäng för lättsimning eller är det mer motionssim?
Var hittade du denna information?
Lioness
PS. Hur registrerar räknarna stegen? Är det rörelsen eller stampet eller vad?
Hej hej!
Nu är jag emd i gemet, jag fick en stegräknare i julklapp som jag räknat med. Så snart ska jag börja använda den..! *ler*
Lioness
Min första dag men stegmätare och dagens resultat är: 7764, ganska bra tycker jag för en nybörjare... *ler*
Lioness
Bläää vilket jobbigt underlag, vägarna här är rena isgatorna... Svårt att promenera som man vill! *suck*
Lioness
Hej hej!
Tror jag har tagit ut mig, får så himla ont i vaderna när jag är ute å går, troligen benhinnorna som spökar. Inget roligt alls, kan ju inte gå så fort och långt som jag vill. Så nu har jag haft ca 5000 steg två dar i rad... *suck*
Nån som känner igen sig och vet vad jag ska göra..!?!
Lioness
Malwina - mät ett steg från tå till tå så får du fram ditt steg. Tips, gå runt i vardagsrummet och stanna bara till å be nån vänn att mäta. Så gjorde jag och maken! Själv har jag 44 cm/steg.
Lycka till!