• Mea

10000-steg-om-dagen-tråden

Vill inte vara något glädjedödare här men... jag började gå till jobbet i januari och har gått 12000-16000 steg om dagen sedan dess. Jag gick inte ner ett dugg förrän jag la om min kost. Jag åt inte för mycket innan, snarare för lite.

Varför finns det inga genvägar?? AAARGH!

Däremot kan jag säga en sak, gången har gett mig stans snyggaste häck. Jag är inte stolt över mycket i mitt utseende, men den är stenhård. Hela kroppen stramas upp. Jag förlorade nog centimetrar alltså, men inte kilon. Men det är säkert induviduellt också hur resultatet blir!

• Mea

Bree

Jag tycker att träning är en genväg... för det funkar ju aldrig på mig!! :)

Måste förresten säga att du är JÄTTEDUKTIG och alla andra som hänger på också! Och 67-68 är inte så mycket så det tar nog lite mer tid än om du vägt 167!

• Mea

Pilates har jag också kört en hel del, man blir så vig och ryggen blev bättre. Och så får man ju magmuskler som inte är av denna värld! En annan fördel var att jag körde kanske 3 20-minuterspass i veckan, och det räckte bra! Men, oärlig som jag är så laddar jag hem filmerna från dc...
    Joggade gjorde jag också i somras, tills jag blev med barn och höll på att svimma på ett bodypump-pass. Sedan dess har det bara blivit promenaderna. Jag känner mig så lat. Men det blir 12-15000 om dan, tack vare att jag har mina 4 km till jobbet!

Finns det inget man kan göra åt att man får ont i andningsvägarna på vintern? Jag får också det, så det blir sommarhalvårs-spring bara. Någon som har något bra tips?

Robyn, jag tror inte min rumpa blev snygg av att "gå-gå" utan pga att jag verkligen spänner underkroppen samtidigt och går fort som sattans! Och så gjorde jag annat också... men det tog inte alls lika bra som gången!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden