• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Tesdy

Jossebell: Stod du helt still i kopieringsrummet?? Den kan ju ha registrerat om du stod och "gungandes" väntade på att kopieringen skulle bli klar?? Vad vet jag. Jag har inte själv registerat något stegfel åt det hållet annars.

• Jossebell

jo jag börjar misstänka att det nog var nått sånt. För när jag gick och kissade så drog den iväg med en bundt steg och jag började fnittra till jag kom på att man står ju där och stampar runt innan man hunnit tvättat händer och vänt sig för att spola etc..

• Fru Glad

Hallå... Vad ni skriver Kul att se en sådan aktivitet. Jossebell: Jag har min fäst mitt fram på BH´n kan inte ha min i byxlinningen då jag bär på en lite tjej under dagarna. Har i dag gått 12300 steg + skottat snö så jag får plussa på ca 5000 steg, känns bra att ha gått 17300 i dag.

• bäbis nr2

Fru Juli- Det är samma sak här. Igår sprang jag i 45 min ungerfär och det blev "bara"6000 steg. Går jag tar det upp mot 1,5 timme innan jag får ihop 10000.

Jag tror oxå att 10000 räcker för att gå ner ivikt. Jag tror att det är många som aldrig får ihop så många.

Igår kompenserade jag söndagens 5000 steg med att få ihop 19235

Ska snart iväg på mammapappabarngympa så där lär jag samla på mig lite mer steg å sen iväg till köpcentrumet å knalla runt i lite affärer.

Gå å va gla´
    Varje da´
    Kramar

• Jossebell

kom i håg att det är faktiskt detta som gäller för viktnedgång:

enegiintaget måste vara mindre än den energi man gör av med.

• Jossebell

lunch shoppa 45 min gav 2500steg. Förena nytta med nöje!!! Dyrt blev det med. En jättekasse med täckbyxor till 3 barn och 4 tröjor 600kr.... prisad vare slutrean!!!!

• Fru Glad

Snacka om att fynda josebell Rea är alltid lika revligt. Visst är det en tråkig ekvation: mindre intag och ökad förbränning = minskad vikt. Fast det låter så enkelt kan det vara så svårt....

• bäbis nr2

God morgon på er alla!

Fick igår ihop 7029 steg + att jag var på 45 min gympa.
    Borde väl räknas som över 10000 steg tillsammans.
    SKA komma ihåg att flytta över stegräknaren till gympabyxorna. Fast halva tiden är det styrka och magträning. Det ger ju inga steg men borde väl ändå räknas???

Jaja Nu e det en ny dag och idag hade jag tänkt att var hemma och bara mysa.
    Ska skotta snö också, där får man lite motion, men jag har en sån träningsvärk efter två dagars hårdkörning
    Det e lite roligt att ha träningsvärk för då känner man att det faktiskt finns muskler, stt de bara är väl gömda

Kämpa på
    Kramar Petra

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden