• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Fru Glad

Vilken energi jossebell, blir nästan svettig av att läsa om vad du gjort

Välkommen "tillbaka" Bree, vi har saknat dina inlägg. Knallat på har du gjort oxå ser jag.

Har i dag precis med nöd och näppe passerat 10000. Har haft mycket dåligt resultat annars sedan i torsdags.

• Jossebell

säga vad man vill om allt stegande men man sover gott på nätterna och även en lur i soffan lite nu och då...

• bäbis nr2

Jossebell- du e så j-vla duktig Fortsätt så Måste synas på vågen oxå eller hur

Själv var jag nog orörlig igår och idag e minsta sjuk igen å gallskriker om man inte bär henne så det lär inte bli nån prommis å ingen fotbollsträning idag. Har inte ens satt på mig räknaren än

Men
    I´ll be back....

• KarB

Stegräknaren är min bästa vän! Kombinerat med att räkna Viktväktarpoints är det oslagbart som viktminskningsmetod! Stavgång kan också rekommenderas, mer svett och träningsvärk i rumpa och armar än efter en vanlig promenad!

• emmzan

Hej hopp..länge sedan jag skrev här nu..men jag går på..

lördag: 10758 steg
    söndag: 15208 steg..*wow*

• Summerlovin

hmm Vill också vara med här ju!
    Började med stegräknaren i dag och räknar inga steg här hemma. Tar på den inna jag går till jobbet och tar av den så fort jag kommer hem.
    resultatet idag blev:
    Steg: 17 186st
    Antal Km: (med en steglängd på 60 cm) 10,3
    Kcal: 1 152.

Bara se till o fortsätta såhär

• Tesdy

Nu har även jag börjat använda min stegräknare igen. Har just nu i skrivande stund gått 10278 steg. Känns skönt att börja använda den igen och frå ett så bra start resultat.

Så underbart att vara frisk igen.

• Jossebell

pang, sa det bara och igår låg jag med 39,5 i feber. Idag nästan feberfri men ändå väldigt yr och hängig. Så de få steg jag tar räknar jag inte utan konsentration på att bli frisk igen..

• Tesdy

Jossebell: Helt rätt inställning. Så gjorde jag förra veckan när jag var sjuk. Nu är jag frisk igen och igår gick jag i och för sig "endast" 9400 steg men i måndags gick jag 11444 steg. Glömde stegräknaren i tisdags, men kan väl ha legat på något mitt i mellan måndag och onsdags steg.

• Jossebell

ger mig själv träningsförbud tills söndag så nu gör jag inga mätningar utan tar en kort prommis på lunchen bara för allmänt välbefinnande. Man är ju lite träningsnarkoman nu..

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden