• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • bäbis nr2

vart en lite promenad på ca 4500 steg ialla fall å sen 45 min workout Kommer ej ihåg hur många steg ett pass räknas som men över 10000 borde jag va nu (7500+45 min)

Gå å va gla
    Varenda da

• Jessica K

Gått ca 7km idag också... + allt spring i skolan. Borde väl vara en del steg i allafall?
    Stegräknaren kommer imorgon förmodligen.

Ha det fint!

• Tesdy

Grattis Bree. Jag glömde att gratta dig på FF-tråden. Super kul.

• soffien

får man vara med? ska ner ca 10 kg och har idag köpt en stegräknare! så imorgon börjar mitt nya liv, igen

• cia70

låter spännande, man kanske ska leta upp sin stegräknare och vara med...återkommer imorgon om jag hittar den..

• Fru Glad

Grattis Bree!!! Himla kul, säger som bäbis nr 2; vi finns kvar om nio månaders, iallafall jag! har oxå ca 5 kilo kvar och de sitter som berget.

Har klarat 10000/dag sedan i torsdags dvs 6 dagar... Satsar på rekord i antal dagar i följd. Hur många klarar ni andra?

• Fru Glad

Just det: Varmt välkomna till alla nya. Ju fler vi är desto bättre, tycker jag i allafall.

• bäbis nr2

FruGlad- va du e duktig, i veckorna har jag inga problem att komma upp i 10000 men på helgerna...

Så fort sambon e hemma blir jag jättelat. Vet ej varför. Måste skärpa mig!!!!

Men visst e det så att utan promenader kommer man aldrig upp i 10 000 iallafall inte om man e hemma. Jobbar man kan jag förstå att man får ihop många steg men annars...

• Fru Glad

Visst är helgerna ett aber. I helgen gick det bra för att jag jobbde i lördags och i söndags var jag och tränade, vi får se hur det gå till helgen som kommer. Har i dag en slappar dag men ska försöka komma ut och gå en promenad med vagnen i värsta fall få jag gå själv i kväll efter att gubben kommit hem.

• soffien

jag är positivt överraskad efter min första dag med stegräknaren, trodde att 10 000 steg aldrig skulle gå men nu har jag redan kommit upp i 10 959 steg och jag har kvällspromenaden med hunden kvar!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden