• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Jessica K

Bhaa! Idag förstår jag inte varför jag inte har kommit upp i fler steg än. snart 7000steg och jag har gått runt i skolan som en iller och gått vägen hem (6-7km).
    Hur långa promenader brukar ni ta på dagarna så ni kommer upp i era 10 000 steg?

• Emmiez

jag går ungefär 6000 steg på 3,5 km.
    så 10000 steg borde vara ca 5-6 km..

• Jessica K

Jag förstår inte varför jag inte kommit upp i 10000 steg än då vägen hem från skolan är 6-7 km. Det borde ju vara 12000 steg ungefär

• Angelica80

Så det är 10 000 steg som gäller om man vill gå ner då eller? aldrig provat stegräknare. Finns det nån nätbutik som säljer billiga och BRA stegräknare? kanske skulle va kul o prova? =)

• Emmiez

Jessica K:
    Visst är det kasst när räknren inte funkar
    Min stod på samma som den gjorde sist jag kollade och då hade jag gått minst några hundra steg..
    Men det är lungt ändå, har nästan 10000 idag

mitt rekord är 20109 steg det var i lördags

• Emmiez

angelica80:
    det beror ju också på hur mycket du äter, äter du massor så hjälper det ju inte att du går 10000 steg, det gäller ju att förbränna mer än man stoppar i sig

• Jessica K

Emmiez: Wow! 20109 steg! Det var inte dåligt det! Grattis!
    Jag kom upp i 7-8000 i lördags.. fast min kompis tvinagade mig att ta av den innan vi skulle ut och dansa... min är kritvit och jätteful så hon tyckte inte att det matchade mina kläder så bra *skratt* Men jag hade säkert kommit upp i 15000 om jag hade fått ha den på.

• Fru Glad

Korpen säger 7000 för vardaglig förbränning och 10000 om man vill gå ner i vikt.

• Fru Glad

Föresten: Har personbästa på 27800!!

• Jessica K

Fru Glad: Shit! Det var inte dåligt! Grattis!
    Själv har jag kommit upp som bäst (under de två veckorna jag har kört nu) 14600 steg... SKA slå det i veckan!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden