• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Jessica K

Inte blivit alls mycket gående idag. Förrutom det jag springer i skolan. Men var rätt länge på gymmet istället så jag känner mig lite duktig ändå
    Imorgon ska jag fixa stegräknaren!

• Fru Glad

Snöstorm idag, grrrrrr. Klarade iallafall 10000 då jag gick på promenad utan barnvagn.

• soffien

blev inte mycket till promenad med hunden, han gick bara ut och kissade och ville gebast in igen, han tyckte att det var allt för kallt så 12 161 stannade räknaren på för dagen!

• Fru Glad

Trode att öppnaförskolan var öppet men de hade sportlov... Promenaden fram och tillbaka blev iallafall av, hitills 8300!

• Tesdy

Hallojsan hej.. Det var så härligt väder här i Göteborg idag så jag förlängde min lunchpromenad lite. Hade gått 7700 när jag var på toa sista gången på jobbet. Skall bli spännande att se vad den hamnar på idag. :)

• soffien

glömde min stegräknare hemma, tog av den för att duscha och glömde att sätta på den igen, så jag for till babysimmet utan så där missade hag en hel del steg men det får till att bli en extra lång kvällspromenad med hunden, hoppas han vill gå lite längre idag än igår

• Jessica K

Imorgon blir det min första dag med stegräknare... spännande *ler*

• Fru Glad

Hoppas att det har gått bättre för er i dag än vad det har gjort för mig, lyckas bara få ihop 7500, Grrrrrr Har nu åtta dagar på raken som rekord.

• Jessica K

Första dagen med stegräknaren idag! Hittils har det blivit ca 8600 steg. Kommer väl inte gå direkt mycket mer idag...
    Jaja... inte gått någon direkt promenad. Bara till gymmet och tillbaka. Men jag hade på mig den när jag tränade så några fler steg kunde den väl visat tycker jag.
    Får se hur det blir imorgon

• Dreamrose

Hej jag undrar om det är någon mer här som använder sig av www.tappa.se ? jag blev medlem där i går så nu väntar jag ivrigt på min stegräknare. Ni som går över 10000steg. Hur många timmars promenad är det på ett ungefär?

Ha en trevlig helg på er.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden