• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Fru Glad

HALLÅÅÅ!!! Hej igen har haft datahaveri!! Fattade inte innan hur mycket jag sitter framför burken. Har denna vecka haft ryggskott eller vad det var. Klarade mån och tisadg men inte ons. Har varit inne och jobbat och ska snart iväg igen. Lite kul allt. Vi hörs!

• Jessica K

Tittar in lite snabbt... blivit lite sugen på att försöka GÅ ner i vikt också...
    Skriver här så jag får med tråden bland mina favoriter och kan läsa mer imorgon
    Sov så gott!

• Fru Glad

Har klarat 10000 alla dagar utom tis ocn denna vecka då jag hade ryggskott. Om ni vill veta så är det inte så bra att lyfta in barnvagnen i bilen med rakaben och sammtidigt som man lyfter så vrider man på sig, ja ni fattar... Må nu i allafall bra, har varit och gympat, känns bra då vi innan hade lite kalas här hemma och jag åt marängswiss... Ha det.

PS Vill ni se hela tabellen över hur många steg jag gått så kolla in i mitt kryp in, har allt registretat i min dagbok.

• bäbis nr2

Hej Jag e tillbaks

Lilltjejjen har varit sjuk länge å till sist fick hon öroninflammation så senaste 1,5 veckan har jag bara varit MAMMA

Men nu e det dags att ta hand om sig själv igen.
    Igår var jag på fotbollscup. Hade ej räknaren på men jag har träningsvärk idag så det känns som 20000 steg typ

Morgonpromenaden till dagis idag stannade på 8800 steg. Kommer lätt komma upp i 10000 idag

Skoj att det håller i sig för er (oss) alla.
    Kramar Petra

• Jossebell

det verkar lite svalt här inne. Jag har gett upp med min nuvarnade stegräknare och väntar med nyfikenhet på den nya jag ska få. Under de veckor jag tränande som en gaaalning gick jag inte ned så mycke i vikt men dagarna efter när jag vilade och återhämtade mig så rörde det sig om mellan 1-2 kg på ungefär lika många dagar. Om två veckor beräknar jag ha gått ner 20 kg och detta sedan i oktober. Självklart är det både mat, möten, motion och motivation de 4Men som gjort jobbet. Tack till cambridgekuren, VV och alla nitiska träningsgalningar

Drömmen nu är väll att hitta någon att träna styrka med. Kondis klarar jag så bra själv.

• Fru Glad

WOW josebell, 20kilo bra gjort. BNara att lyfta på hatten. Nu räknare, vilken blir det nu? Har själv en från Silva men är inte helt nöjd, kontrollräknade och på 25 steg stog det bara 19. Borde göra en bättre kontroll fast nu lever jag bara med att jag gått mer n vad det står.

• Jossebell

nu har jag en som min kompis fick när hon gick med på någon viktminskningssida på nätet och den är stor och klumpig och när man har den på tex airobics så är det lätt att nollställa den mitt i allt. Dessutom är den så finjusterad att det räcker med att man rör höfterna så poppar det iväg massor av steg. Iof har jag fått tips att köra den på fotleden istället.

• Fru Glad

Jag har min i BHn mitt fram, annars åker den bara av då jag bär på dottern.

• Jossebell

iof det är ju också en variant. BHn börjar bli rätt luftig nu efter viktnedgången

• Fru Glad

min är oxå lite lufftig, har slutat amma! Fniss. ska unna mig nya underkläder snart, "väntar "på lite viktnedgång bara...

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden