• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Jossebell

det blev lunchprommis och sedan när vi kom hem så hade vi fått en present i form av en plogvall med snö så då blev det snöskottning med. I morgon bitti bär det av till gymmet, så det känns som jag ändå håller igång bra. Kanske tar jag med stegräknaren om jag orkar försöka bli sams med den igen

• bäbis nr2

30 min skottning igår De jobbigaste 7500 steg jag har gjort

Är nu uppe i 9671 steg å snart kommer en kompis så ska vi ut och kika in alla nya fina hus häromkring

Men i morgon e det helg igen å då sjunker mina steg..... Blir mycket latare när sambon e hemma Varför???

Vi "syns"

• Jossebell

ahhh, träning på löpbandet i morse och lunch prommis. 10 002 steg exakt. Tar numera av mig räknaren emellan promenader och träning.

• bäbis nr2

16536 steg

Å nu ska vi iväg på mora träsk Nytt rekord idag?! (19235)

• Tesdy

Hallå gänget... På måndag börjar mitt "nya liv" hi hi.. Då åker stegräknaren på samt att jag har bestämt mig för att tappa dom sista kilona jag har kvar till mitt mål. Så jag kommer börja äta mina närings- och proteinshakes till frukost och lunch. Mums...

Så nu skall ni se tjejer min stegräknare kommer inte att gå under 10000 steg på vardagarna i alla fall.

• bäbis nr2

Är uppe i 7000 steg och det e WOW för att vara helg. Jag brukar ju lata mig då

• Fru Glad

Hallå har ballat ur helt!!! MÅSTE ta nya tag, sitter och deppar har trots nya rutiner sedan nyår gått upp i vikt!! Känns snart hopplöst. Har bestämt att jag får sura över detta tom i morgon och sedan får det bli lite j-a annama!

Har tyvärr inte gått så mycket men skottat snö i 30 min så att jag var blöt på ryggen!

• Fru Juli

Usch det här med helger är verkligen svårt! Jag tror jag har bottennotering sedan nyår idag, bara 3187 än så länge och jag vet inte om jag orkar ta mig ut sen heller! Jag har så mycket att göra på helgerna att jag faktiskt inte tycker att jag hinner. Den lilla tid som blir över vill man ju mysa med sin gubbe och ta lång varmbad och sånt...

Jag vill pasa på att tipsa om tappa.se
    De har en stegräknarklubb typ. Verkade himla skoj, men jag är för snål.... Man kan bli medlem gratis en dag dock, så jag har kollat runt lite där inne. Massa pepp och en del bra tips för oss som räknar steg!

Veckoredovisningen kommer i morgon. Jag brukar göra så att jag väger och mäter mig på måndag eftermiddag, så då sammanställer jag också veckan och räknar ut snitt.

• Vallivetu

Ok, tror nog att jag är med i gemet igen.

Lördag 11003steg
    Söndag 10055 steg and still counting

• Jossebell

glömde min stegräknare på jobbet i fredags men
    lördag 2 timmar prommis ca 7 km.

sön 45 min streetdance, 55 min airobics och 30 min pilates.

Misstänker att jag klarar mig

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden