Inlägg från: bäbis nr2 |Visa alla inlägg
  • bäbis nr2

10000-steg-om-dagen-tråden

Hej
    Läser ofta i den här tråden men har inte skaffat mig någon stegräknare förrens nu!!!
    Är tyvärr väldigt varierande i mitt motionerande, men det är ju bättre att ha 20000 steg en dag 5000 nästan än att inte ha några alls

3 dar iveckan börjar jag dagen med 1timme och15 min promenad till och fr dagis, sen tränar jag 2 dagar i veckan och förra träningen kom vi upp i 12000 steg MEN... de andra dagarna latar jag mig ganska mycket;-(

Ska försöka bättra mig

8900 steg vart morgonens promenad ( ska tilläggan att det var med syskonvagn Extra jobbigt)

• bäbis nr2

Fru Juli- Jag kom precis hem fr 1 timme 15 min promenad och jag har "bara" fått ihop 8700 steg så jag tror inte att citatet kan stämma.

Igår 15996 steg + 45 min cirkelträning
    Idag 8786 än så länge ( lär inte bli så mycket mer...träningsvärk )

Jag tänker ha på min jämt .Från morgon till kväll. Alla steg räknas ju

Ha en bra dag

• bäbis nr2

jag tycker att jag rör mig nonstop hemma men jag tror knappast att jag kommer komma upp i 10000 om jag inte går en LÅNGpromenad.
    Vi får väl se i morgon...

• bäbis nr2

fick ihop 10021 steg igår Tredje dan i rad men nu e det nog stopp. Snöar och -10 och sambon har "sin" dag idag så jag är själv så det blir nog ingen långprommis. Kanske nån kort.

Igår gick jag tre prommenader för att få ihop dessa steg. Hur fixar ni andra det??
    Har ju två ungar och det är inte alltid båda e på humör för 1,5 timmes prommis.

Om man kör lite step up hemma i trappan så borde väl det kanske räknas eller??

Ha en bra dag
    KramPetra

• bäbis nr2

Usch!!
    En helg helg utan nån promenad
    Idag slog jag nog lägsta rekordet för all framtid 5331steg BLÄÄÄÄÄ
    Men det e bara å ta nya tag

Promenad till dagis 1,25 timme, 45 min kondition å 1,5 timme bollspel imorgon
    Det borde ju bli några steg

• bäbis nr2

Fru Juli- Det är samma sak här. Igår sprang jag i 45 min ungerfär och det blev "bara"6000 steg. Går jag tar det upp mot 1,5 timme innan jag får ihop 10000.

Jag tror oxå att 10000 räcker för att gå ner ivikt. Jag tror att det är många som aldrig får ihop så många.

Igår kompenserade jag söndagens 5000 steg med att få ihop 19235

Ska snart iväg på mammapappabarngympa så där lär jag samla på mig lite mer steg å sen iväg till köpcentrumet å knalla runt i lite affärer.

Gå å va gla´
    Varje da´
    Kramar

• bäbis nr2

God morgon på er alla!

Fick igår ihop 7029 steg + att jag var på 45 min gympa.
    Borde väl räknas som över 10000 steg tillsammans.
    SKA komma ihåg att flytta över stegräknaren till gympabyxorna. Fast halva tiden är det styrka och magträning. Det ger ju inga steg men borde väl ändå räknas???

Jaja Nu e det en ny dag och idag hade jag tänkt att var hemma och bara mysa.
    Ska skotta snö också, där får man lite motion, men jag har en sån träningsvärk efter två dagars hårdkörning
    Det e lite roligt att ha träningsvärk för då känner man att det faktiskt finns muskler, stt de bara är väl gömda

Kämpa på
    Kramar Petra

• bäbis nr2

Flyttar fram denna stegräknare.
    Jag tycker i och för sig inte att den stämmer helt men man har ju något att gå efter

Handla mat 500 steg
    Gå ett vara runt kvarteret 500 steg
    Städa 30 minuter 3000 steg
    Dammsuga 30 minuter 3600 steg
    Hårdare trädgårdsarbete 30 minuter 4875 steg
    Skotta snö 30 minuter 7500 steg
    Poweryoga 30 minuter 3450 steg
    Långfärdskridskor 30 minuter 3750 steg
    Cykling 30 minuter 4130 steg
    Styrketräning 30 minuter 4500 steg
    Utförsåkning 30 minuter 5300 steg
    Aerobics 30 minuter 5700 steg
    Simmning 30 minuter 6000 steg
    Ridning 30 minuter 6000 steg
    Längdåkning 30 minuter 6600 steg
    Spinning 30 minuter 9300 steg

• bäbis nr2

hade klätt på ungarna å skulle ut på proménad till lekparken, vad händer när man öppnar dörren?? jo det börjar toksnöa

fick gå in igen

men det slutar kanske snart, eller avtar iallafall

ha det

• bäbis nr2

Har endast fått ihop 4000 steg idag men ska snart ut och skotta snö så då kommer jag kanske upp i 10000 ändå om jag har tur.

Imorgon blir det promenad till dagis ca 8700 steg och sen ska vi skaka loss till Mora Träsk på eftermiddagen.

Hare så bra

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden