• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Den allsmäktige

För de pedofiler med varaktigt intresse är det sedan ungdomen. "En del förövare har "spårat ur" och stannat i sin känslomässiga utveckling. Därför kan en 30-åring dras till en 10-åring." (Normann 1995 s 33)

"Rent psykosexuellt kan man säga att den fixerade pedofilen aldrig uppnått en vuxen psykosexuell identitet, utan har "stannat" på vägen. (Kwarnmark & Tiderfors 1999 s 85)

Intresset för barn är inte främst sexuellt för pedofiler utan socialt. De trivs att umgås med barn däremot har de flesta svårt att umgås med vuxna särskilt sexuellt.

Vad är det hos barnet som attraherar pedofiler? Enligt flera undersökningar är det inte åldern utan barnets outvecklade kroppsform som är attraktivt, avsaknaden av könsegenskaper. (Martens 1998 s 8-10)

Önskan efter det oskuldsfulla, frånvaron av behåring utsöndringar. Rädsla och avsky för den vuxna kvinnans kropp. (Kwarnmark & Tidefors 1999 s 85)

En orsak till att pedofiler dras sexuellt till barn kan vara att de har andra preferenser än andra vuxna. Istället för att dras till vuxna dras de till barn.

www.sexualbrott.se/pedofiler.htm

• Den allsmäktige

Sorry för spammet. Var lite för snabb i fingrarna första gången.

• Insatt
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 12:18:08 följande:

För de pedofiler med varaktigt intresse är det sedan ungdomen. "En del förövare har "spårat ur" och stannat i sin känslomässiga utveckling. Därför kan en 30-åring dras till en 10-åring." (Normann 1995 s 33)

"Rent psykosexuellt kan man säga att den fixerade pedofilen aldrig uppnått en vuxen psykosexuell identitet, utan har "stannat" på vägen. (Kwarnmark & Tiderfors 1999 s 85)

Intresset för barn är inte främst sexuellt för pedofiler utan socialt. De trivs att umgås med barn däremot har de flesta svårt att umgås med vuxna särskilt sexuellt.

Vad är det hos barnet som attraherar pedofiler? Enligt flera undersökningar är det inte åldern utan barnets outvecklade kroppsform som är attraktivt, avsaknaden av könsegenskaper. (Martens 1998 s 8-10)

Önskan efter det oskuldsfulla, frånvaron av behåring utsöndringar. Rädsla och avsky för den vuxna kvinnans kropp. (Kwarnmark & Tidefors 1999 s 85)

En orsak till att pedofiler dras sexuellt till barn kan vara att de har andra preferenser än andra vuxna. Istället för att dras till vuxna dras de till barn.

www.sexualbrott.se/pedofiler.htm

Detta kanske vore nått för killarna i mustaschtråden på flashback att läsa...
  • Cloudy
    Här och nu skrev 2011-05-14 11:38:49 följande:
    Du menar att så många som möjligt ska misshandla en pedofil?

Ja gärna.

• Tygtiiger

Jag hade sett till att mina barn inte hade någon som helst kontakt med personen ifråga. Förklarat för dem att han hade varit elak mot barn tidigare och tagit på dem på ett obehagligt sätt och att de därför inte får gå hem till honom (oavsett om han lovar fina saker) och han får inte vara barnvakt. Och förklarat att om någon vill krama eller pussa på dem som vi inte känner väl - då springer de därifrån och hem.

Fördelen är ju att den här människan är känd och dömd. Det är någon som jag bara kan säga till mina barn att hålla sig undan ifrån. Det är mycket svårare med tanken på fritidsledare, idrottsledare, kompisars föräldrar osv - jag försöker lära min son hur man får ta på andra och vad han ska göra om någon gör otrevliga saker mot honom, men det är svårt.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Kokomo
    Här och nu skrev 2011-05-14 11:37:51 följande:
    Men inte bland barnfamiljer.
    Var menar du att det skulle vara? Jag vet ingen plats i samhället där man kan garantera att inga barn vistas. Inte ens om de vore inlåsta på ett ålderdomshem kan man undvika barn.
    Tycker det är ganska kortsiktigt tänkande att "kräva att personen flyttar". Barn finns ju överallt.
  • Niiskuneiti

För mig har den personen inget värde och jag hade aldrig accepterat att bo granne med ett monster. Därför hade jag flyttat. Tror inte heller att personen aktivt väljer att vara pedofil, men de som utövar sina fantasier har enligt mig förbrukat sin rätt att leva fritt i samhället och borde sitta inspärrade på livstid.

• Majakattan

Talar om det för alla som bor i området och talar om det för alla i hela bygden. Pedofiler har förverkat rätten till ett privatliv.

• Krake

Ni som vill döda eller misshandla pedofiler, vill ni det även om erat eget barn växer upp och blir pedofil? Skulle ni döda eller misshandla ert barn då? Eller skulle ni heja på om någon annan gjorde det?

Moster, inte monster.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?