• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Laurora
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 10:26:14 följande:
    Alternativ 1Skulle gå dit med min vältränade kropp, och säga att det är dax för honom/ henne att flytta. Alternativ 2 flytta själv
    Kommentarer som denna gör mig mer rädd för alla ickepedofiler, det skulle aalltså vara väldigt enkelt att få en lynchstämning, en mob av människor som bestämt sig för att nu ska vi hata och driva bort en annan människa.

Spännande... småbarnsfamlijerna är alltså mer skadliga än pedofilerna.
  • puss
    Laurora skrev 2011-05-14 10:40:19 följande:
    Kommentarer som denna gör mig mer rädd för alla ickepedofiler, det skulle aalltså vara väldigt enkelt att få en lynchstämning, en mob av människor som bestämt sig för att nu ska vi hata och driva bort en annan människa.

rädd för alla ickepedofiler? låter jobbigt.
    I will mustardize you
  • Laurora
    puss skrev 2011-05-14 10:46:12 följande:
    rädd för alla ickepedofiler? låter jobbigt.
    Inte alla, jag skrev lite snabbt men jag hoppas poängen gick fram. Tydligen så är det helt okej att ta leagen i egn händer och hota folk sålänge den personen gjort något hemskt tidigare.
  • puss
    Laurora skrev 2011-05-14 10:49:30 följande:
    Inte alla, jag skrev lite snabbt men jag hoppas poängen gick fram. Tydligen så är det helt okej att ta leagen i egn händer och hota folk sålänge den personen gjort något hemskt tidigare.
    jaha, ok.
    I will mustardize you
  • Thomas 66
    Laurora skrev 2011-05-14 10:40:19 följande:

Hur kan det vara mer skadligt ? Väljer definitiv att min dotter har en så säker miljö som möjligt.
    Det är bättre att den personen är olycklig än att vi blir det
  • goatess82

jag skulle väldigt upprörd, vet faktiskt inte hur jag skulle göra, men få bort personen så långt som möjligt iaf!

• Bettli

jag skulle inte vara särskilt glad om en pedofil flyttade dit där jag bor, speciellt när det är en som är dömd flera ggr för ett sådant brott. när det gäller just dem så tycker jag att alla barnfamiljer bör bli informerade att en återfallsförbrytare har flyttat in i bostadsområdet, så man vet att det finns en sådan person runt omkring, men kanske inte att man får personen helt utpekad, som det är i bland annat Usa. men det är så jag känner.

sen är jag väl emot att man hotar och så mot dem, så länge de inte gör eller försöker något. det kan ju vara så att de vill försöka starta ett nytt och normalt liv. tyvärr är det ju så att många pedofiler själv blev utsatta som barn.

gällande kemisk kastering används den bland annat i båda frankrike och norge på återfallsförbrytare, och det är med terapi också. inte bara kemisk kastrering. tycker jag vi även borde börja med. däremot så vad gör man åt kvinnliga pedofiler? det har ju faktiskt ökat, och de senaste åren har det dömts fler kvinnliga än manliga pediofiler.

• Bettli

sen tror jag nog det är svårt att veta hur man skulle reagera fören man väl står där

• Fiyali

Jag hade bemött honom som andra.
    Jag kan säga att jag garanterat inte spridit infon vidare, men jag kan också säga att modersinstinkten fått mig att hålla ett extra öga just på honom, vilket vore helt fel egentligen eftersom ytterligare fem av mina grannar kanske är pedofiler men inte i min kännedom.

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?