Inlägg från: goatess82 |Visa alla inlägg
  • goatess82

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

jag skulle väldigt upprörd, vet faktiskt inte hur jag skulle göra, men få bort personen så långt som möjligt iaf!

• goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-14 14:45:29 följande:

Skiter väl i om han tänder på barn, kaktusar eller bilbälten.

Pedofiler är inte nödvändigtvis förövare, och förövare är inte nödvändigtvis pedofiler. Många (i vissa undersökningar jag läst till och med majoriteten) av de som förgriper sig på barn är inte pedofiler.

men personen det handlar är ju pedofil och har ju dömts för flera grova övergrepp på barn.
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-14 15:53:17 följande:
    Återigen, jag skiter i om någon är pedofil. Pedofili är en dragning, inte ett brott. Brottet, övergrepp mot barn, kan begås av ickepedofiler också, och det är inte direkt ovanligt att de som blir utsatta blir det av ickepedofila förövare.

Har han dömts har han dömts. Då ska saken vara ur världen. Vilka fler ska vi varna folk för, rånare? Fortkörare? Skattefuskare?

Kan ju ärligt talat säga att även om han inte skulle göra något övergrepp på mina barn, så bara tanken på att han blir sexuellt tillfreds av att se mina barn leka i vattenspridaren eller ligger och solar gör mig sjuk=(

Förstår att man kan stötta på människor varje dag som skulle kunna göra något mot ens barn, men här vet man ju faktiskt vad det är för människa man har att göra med, och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte gjorde allt jag kunde för att skydda min barn mot en pedofil.

Spelar faktiskt ingen roll vem det skulle vara, min egna far.. min sambo eller grannen.

Plus att jag inte tycker att straffen i sverige är dirket hårda och det är inte så svårt att fejka en tillfrisknad!

• goatess82
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:34:06 följande:
    Då är jag väl ett avskum, självklart är han/hon inte värd ett skit i mina ögon.
    Håller med dig!
  • goatess82
    KlasKristian skrev 2011-05-15 12:40:46 följande:
    Grymt ju, då har vi garanterat någon som ställer upp som clown på nästa barnkalas. Gratis dessutom!
    Tyvärr så har dessa clowner en tedens till att förvandlas till spindlar och dra ner barnen i kloakerna!
  • goatess82
    Noxigen skrev 2011-05-15 12:43:56 följande:
    Tycker vi ska sluta dissa clowner...vi är bra folk, äter bara barn som har astma faktiskt
    *pip*- jag tror inte på dig!!
    Plutteli skrev 2011-05-15 13:10:19 följande:
    alltså jösses, när det kommer till pedofiler förvandlas verkligen svenne banana till en grottmänniska...
    kanske för att just pedofiler får i princip alla att se rött, och folk skiter i varför dom gör som dom gör, bara att dom gör som dom gör.. och det är oförlåtligt!
  • goatess82
    Noxigen skrev 2011-05-15 13:18:51 följande:
    Ha mig på barn kalas är mer en fara för mammorna Alla vet vi att ni fantiserar om clowner haha
    gillar faktiskt mer iden på svenne banana grottmänniskan om jag ska vara ärlig *viftar med ögonfransar*Kyss
  • goatess82
    Noxigen skrev 2011-05-15 13:22:11 följande:
    Haha, de e jag bara i mitt villa område när det flyttar in en pedofil
    Haha!! Skrattande
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 11:49:54 följande:
    Man räknar med att ca en på hundra har en pedofil dragning, troligen fler då stigmat är så stort att få vill erkänna det. Lycka till.
     om hon omformulerar det till - jag vill inte medvetet bo brevid en pedofil!
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 12:06:47 följande:
    Vad spelar det för roll? Eftersom de flesta pedofiler, oavsett om de är empatistörda eller bara vill vara ifred, inte vågar säga något om sin dragning av rädsla för konsekvenserna så kan du aldrig veta vem som är pedofil eller inte. Dessutom, återigen, det är inte pedofilerna du ska vara rädd för. Det är de empatistörda individerna, oavsett om de är pedofiler eller inte, som är beredda att förgripa sig på barn du ska oroa dig för.
    vad det spelar för roll??

Denna pedofil HAR förgripit sig på barn, inte bara en gång utan flera grova brott är han skyldig till, är väll en stor skillnad!
    För hela diskutionen handlar ju om just denna, och det är den jag är rädd för och jag har belägg till det också! 
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 13:16:23 följande:
    Och? Du vet vem han är. Inte som att han är en smygande fara. Du vet att han finns och hur han ser ut. Grattis.

Dessutom har diskussionen såvitt jag kan se sedan läng lämnat enbart exempelpersonen, och kommit att handla om pedofiler och folk som förgriper sig på barn i allmänhet.
    Dom som förvarar sig och säger att dom ska flytta eller inte tycker om det skriver fortfarande om exempelpersonen, och personer som skriver om pedofiler i allmänhet svara på dessa så det blir en dålig rundgång av försvar från bådas hål=)

Nej iof, men samtidigt så kommer han inte ge sig på mina barn när jag har koll, denne passar på när garden är nere, vilket kommer hända förr eller senare (om han nu inte är "botat") vilket jag inte tror är möjligt!
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 13:35:42 följande:
    Fast då var vi där igen. Det där är exakt lika sant för alla andra som du inte känner till. Och varför skulle du släppa garden? Har du under det antal år du varit förälder (ehm jag utgår från att du är förälder nu) släppt på garden när du går över gatan med dina barn?
    Nej självklart inte, men nu menar jag låta barnen leka ute i trädgården själva när dom är lite äldre eller dylikt, det känns mer osäkert med en dömd pedo, visst självklart kan det hända av någon annan, men känslan är inte ok i magen!
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 18:07:48 följande:
    Varför skulle osäkerheten vara större med en dömd förövare? Honom har du ju ögonen på. Du kommer inte låta honom ta hand om dina barn, eller bjuda in honom och sedan gå och handla, eller hur? Det är alla de andra, de du inte har ögonen på, du bör oroa dig för. Eller, ja, helst inte, paranoia skadar nog barnen rätt rejällt det med. Litet medveten försiktighet och att inte ha fördomar om hur och vilka förövarna kan vara är det viktigaste du kan göra.
    ja att låsa fast sig vid att det bara är den som är ett hot är dumt, och även som du säger vara nojig, men samtidigt vet jag hur dom kan agera och dom är duktiga på att lirka och se till att dom får det dom vill ha tyvärr, även få barnen att inte berätta att händelsen ägt rum.
    Det är nog mer den olustiga känslan, att det existerar andra pedofiler tänker jag nog inte på, blir en större verklighet när den står på andra sidan staketet och ser mina barn.
    I mitt personliga fall tycker jag pedofilerna man har nära sig, till och med närmare än grannen är dom farliga och dom som lättast kommer åt just mina barn, sitter väll rotat.

Sen är det nog inte bara vad som kan ske, utan också vad den har gjort, jag skulle inte klara av att se aset varje dag!
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 18:27:37 följande:
    Jag kan förstå den känslan, absolut. Men det är just därför man får försöka balansera sin oro med vaksamhet och att faktiskt också inse att världen, livet, alltid innebär risker. Inte lätt, men tyvärr är alternativet antingen att man blundar helt eller att man blir paranoid.
    ja, det är nog så bara att det är så mycket hat runt såna som ger sig på barn sexuellt eller överhuvudtaget, känsligt helt enkelt. och skattefuskare (obs ironi)

men som sagt har aldrig medvetet varit i situationen så jag kanske inte skulle reagera kraftigt heller!
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 18:41:56 följande:
    Förhoppningsvis slipper du ta reda på det.
    ja vi får hoppas det!
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?