Inlägg från: FarbrorKanin |Visa alla inlägg
  • FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • FarbrorKanin

Intressant att majoriteten av de som skrivit i tråden skulle valt att flytta, vi får se om trenden håller i sig.

• FarbrorKanin
    myrtorp skrev 2011-05-14 08:20:04 följande:
    Hade man fått vara anonym hade jag svarat på vad jag skulle göra.
    Det är väl ingenting som hindrar att du skriver vad du tycker?
  • FarbrorKanin
    Cloudy skrev 2011-05-14 08:53:40 följande:
    Hur skulle du själv reagera?
    Jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera, så jag startade den här tråden för att jag är nyfiken på hur andra skulle hantera situationen.
  • FarbrorKanin
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-05-14 10:09:27 följande:
    Jag skulle ställa mig skeptisk till myndigheternas slutsats. Jag är två barnsmor och det skulle kännas väldigt olustigt då han dömts för flera grova övergrupp. Jag hade informerat alla grannar och i förlägningen trodligen flyttat.
    Ja det här med myndigheternas bedömning kan man vara skeptisk till. Det finns en del olika synsätt på om det verkligen går att bota en pedofil med terapi.

Jag passar på och tipsar om en tråd som tar upp förtroendet för våra myndigheter.

www.familjeliv.se/Forum-26-175/m58933267.html
  • FarbrorKanin
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-14 14:45:29 följande:

Skiter väl i om han tänder på barn, kaktusar eller bilbälten.

Pedofiler är inte nödvändigtvis förövare, och förövare är inte nödvändigtvis pedofiler. Många (i vissa undersökningar jag läst till och med majoriteten) av de som förgriper sig på barn är inte pedofiler.

Nu är du ute och cyklar igen Dorian, läs trådstarten!
  • FarbrorKanin
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-05-14 20:49:02 följande:
    Olaga hot? var i ligger hotet?
    Och ja jag vet att jag bara får skjuta djur och pappersfigurer, tror du det skulle hindra mig om denna pedofil fick för sig att förgripa sig på ett av mina eller något annat barn framför mina ögon ;) näe tyvärr empatin för dennes liv skulle inte finnas. sitter gärna på kåken för en god gärning.
    Jag vet faktiskt inte hur det skulle bedömas i en rättegång, men det kanske skulle kunna tolkas som nödvärn.
    Även att jag inte är särskilt våldsam, så vet jag faktiskt inte hur jag själv skulle reagera i den här situationen.
  • FarbrorKanin
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-15 17:22:39 följande:
    Jag ser fram emot en tråd om skattefuskare... Jag vill se folk skriva att även de blir fördömda. Obestämd
    Varför inte, jag tycker att du ska starta en!
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?