• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Ramborg

Jag hälsar på honom men skulle tacka nej till att komma in på kaffe. Jag skulle se till så barnen inte hålls därinne. Skulle nog även hindra dem från att springa nakna i vattenspridaren någonstans där det är insyn från grannens hus. Det skulle kännas olustigt men nånstans måste han ju bo.

• Noun

Jag flyttar.

En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Esmiso
    Noun skrev 2011-05-14 07:38:18 följande:
    Jag flyttar.
    samma här
  • Frila2

Jag skulle utåt sett bemöta honom som de andra, säga hej och liknande men samtidigt försöka ha koll på vad han gör, inte bjuda in honom hem till mig. Sedan skulle jag prata med övriga grannar så de också vet det jag vet och på så sätt ha mer koll.

• Cloudy

Terrar aset tills han flyttar. Och sprider informationen så långt jag kan.
    Kanske skulle han även bli misshandlad.

Det är så sådana ska behandlas av samhället och andra människor enligt mig.

• FarbrorKanin

Intressant att majoriteten av de som skrivit i tråden skulle valt att flytta, vi får se om trenden håller i sig.

• lövet2

Jag pratar med alla som bor i området - speciellt med dem som har barn förstås. Sedan skulle jag ha noggrann koll på min dotter när hon var ute. Utöver det skulle jag inte göra något alls. Det har bott konstigt folk här förr ...

• emmelie98

Jag skulle nog ta mitt pick o pack och dra. Skulle inte chansa o stanna kvar för mina barns bästa.

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?