• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • LillaNovaK

Det beror på hur jag kommer över informationen. Jag skulle inte lämna ut information som jag fått på otillbörligt sätt, t.ex. av någon som är insatt i ärendet.

Skulle jag på något vis komma på det själv så skulle jag nog vidarbefodra informationen till mina närmaste grannar.

Jag skulle däremot aldrig låta mina barn gå in och leka med de eventuella barn som finns i huset. Då får de leka ute eller hemma hos oss.

• Här och nu

Hade beskedet varit från en säkert källa hade jag spritt ut det. Men de som begår vålds- o sexbrott är SJUKA, inte monster.

• Här och nu

Det är inte ovanligt att sexbrottslingar blivit utsatta själva, men alla som förgriper sig på barn är inte pedofiler. Pedofili är en läggning som man föds med.

• Sweet life

Ni som skriver att ni skulle se till så att h*n flyttar. Vad ska h*n flytta då? för överallt kommer det finnas barn, barn som garanterat har föräldrar som inte vill att dem ska vara nära en pdeofil.. Ska han bo i en koja i skogen?

Så då tycker jag att det är NI som får flytta!

Nej, han är straffad av samhället redan.. Med ett fungerande rättsystem ska man inte sen straffas av samhället..

• Krake
    Bettli skrev 2011-05-14 11:32:18 följande:
    ja jag har ingen aning. har bara hört om det att den utförts på män. så därför jag inte vet hur den fungerar på kvinnor, om den ens används/använder på kvinnor.
    P-piller kan nog funka rätt bra

Men jag tror inte så mkt på det öht. Visst, om vissa anser sig vara hjälpta av sån behandling bör de få det.

Men de flesta sexuella övergrepp har inget med sexdrift att göra, så det ger inte så mkt. 
    Moster, inte monster.
  • Sweet life
    Här och nu skrev 2011-05-14 11:36:07 följande:

Om jag bor i hyres kräver jag att värden flyttar på pedofilen. Om han köpt sin bostad flyttar jag.

Tyvärr har h*n lika stor rätt att bo där som du. Och hyresvärden kan inte vräka nån för att det inte passar andra hyresgäster att h*n bor där..
  • Här och nu
    Life as we know it skrev 2011-05-14 11:43:10 följande:
    Ni som skriver att ni skulle se till så att h*n flyttar. Vad ska h*n flytta då? för överallt kommer det finnas barn, barn som garanterat har föräldrar som inte vill att dem ska vara nära en pdeofil.. Ska han bo i en koja i skogen?

Så då tycker jag att det är NI som får flytta!

Nej, han är straffad av samhället redan.. Med ett fungerande rättsystem ska man inte sen straffas av samhället..
    Det handlar ju om att en pedofil inte kan bli botad.
  • Sweet life
    Här och nu skrev 2011-05-14 11:45:19 följande:
    Det handlar ju om att en pedofil inte kan bli botad.
    Och det vet du till 100%?
  • agtiwi

Jag har själv varit utsatt för en pedofil, så för mig skulle valet vara enkelt.

Tala om det jag vet för grannarna, sen skulle jag flytta fortare än vad pedofilaset hinner blinka. För pedofilen ska inte ens kunna få en chans att ens kunna tänka en tanke om mina barn.

• Sweet life

Håller ni er hemma från ofentliga platser också? För gud förbjude, där finns det säkert en pedofil som sen går hem och runkar till tankarna av ditt barn...?

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?