• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • HäckHäxan
    Savant skrev 2011-07-24 13:37:12 följande:
    Man ska kanske inte skicka dit barnen på film överhuvudtaget, om man inte känner personen i fråga.
    Låter ju bra.

Fast alltså det finns ju en hel drös med pedofiler som de flesta känner ändå. Vad jag förstått så är det med övergrepp på barn som med våldtäkt oftare någon du känner än någon främling du råkar möta.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Frida Josefin

Så länge han/hon inte lever ut sina lustar skulle jag nog inte bry mig nämnvärt..

• floppan2008

Skulle mobba och sabba så mkt för denna person att den var tvungen att flytta. Pedofiler har inger människovärde.

• power

Jag skulle nog köra ihjäl han med bilen.

• Emelie 1987

Jag skulle meddela och diskutera saken med grannarna.

En man, två barn, tre älsklingar
  • Zhna

Trådens tema lyder "grova övergrepp" vilket är detsamma som en våldtäktsman och i så fall vill jag ej ha en sådan till granne utan skulle flytta bort så fort som möjligt. Ingen ska behöva utstå en sådan potentionell fara i närheten om ens fru eller barn är i fara. Dessutom så finns en viss risk att denna person tillhör mafian. Detta har alltså ingenting att göra med en viss persons läggning för det finns säkert pedosexuella Jellies och Jolycons inom ömsesidiga relationer också i världen.

• grind

Jag skulle se till att han flyttade.

• Sthlm27

Hade gillrat någon fälla så han åker in på kåken igen, där han hör hemma. För gott

• Kofot

Inget.
    Mina barn vet att de inte ska ta kontakt med främmande människor.

• AnooYoo

Jag blir glad över han inte är två pedofiler.

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?