• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Dorian Ertymexx
    goatess82 skrev 2011-05-16 18:36:54 följande:
    ja, det är nog så bara att det är så mycket hat runt såna som ger sig på barn sexuellt eller överhuvudtaget, känsligt helt enkelt. och skattefuskare (obs ironi)

men som sagt har aldrig medvetet varit i situationen så jag kanske inte skulle reagera kraftigt heller!
    Förhoppningsvis slipper du ta reda på det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 18:41:56 följande:
    Förhoppningsvis slipper du ta reda på det.
    ja vi får hoppas det!
  • Här och nu
    Shirin85 skrev 2011-05-16 12:20:02 följande:
    Hur ska man veta att personen utsätter andra barn för samma sak?
    Om NÅGON vet att en pedofil begår övergrepp så är det ens skyldighet att anmäla.
    Men jag skulle aldrig se den utsatta som medskyldig om den inte anmäler, den har INGEN skuld och ska inte ta ansvar för något som pedofilen gör.
    Visst skulle man vilja att alla anmälde, men av ett barn förväntar jag mig inte det.
    Sannolikheten att barnet går och bär det inom sig är större eftersom de kommer mycket skuld och skam med övergreppet. 
    Sen så är det också så att STÖRSTA delen av "pedofilI" brott utförs i hemmet av en far, farbror, moster, gammal bekant till familjen osv, det blir mer komplicerat då.
    Har även utsatts för misshandel nyligen och skulle jag anmäla hade livet blivit sjufalt värre, så man bör veta vad man pratar om. Jag har aldrig känt skuld o skam för nåt av det våld jag utsatts för,men att anmäla hade förvärrat saken.
  • Kojbe
    Plutteli skrev 2011-05-16 12:11:59 följande:
    Jag har anmält vid ett tillfälle, ALLA som visste om vad som hänt valde att tro på mannen och anklag amig för att vilja förstöra hans liv. Anmälan gick inte ens till åtal och den snubben kan så vitt jag vet göra det han gjorde mot mig mot andra. Bara för att man anmäler är det låååångt ifrån samma saks om att personen i fråga inte kommer kunna göra om det hela. Sen har jag valt att inte anmäla flera andra, vis av erfarenhet.
    Nej det är tråkigt att samhället väljer *mörka* gång på gång o tom anklagar ofrren för att vilja förstöra *suck* allt för att slippa ta itu med problemen o erkänna det finns något problem.
    Nej de kommer ju inte sluta för de blir anmälda men om fler vågar anmäla så måste de ju ta till sig det är något fel på personen ifråga om mer än en vågar säga ifrån o nej det är absolut inte lätt för någon som är offer för något sådant för just det faktum att det brukar vara någon nära bekant el släkting gör ju det hela ännu mer oförståbart o man har enorma skuld och skamkänslor på trots av man är offret och inte förövaren. Sjukt men sant.

Därför JAG väljer säga att JAG hade gjort vad jag kunnat för att se till den personen fick ett levande helvete  om jag hade fått veta någon var ett så lågt sjukt kräk rätt el inte det är vad jag skulle göra..
  • Här och nu
    Kojbe skrev 2011-05-16 21:08:42 följande:
    Nej det är tråkigt att samhället väljer *mörka* gång på gång o tom anklagar ofrren för att vilja förstöra *suck* allt för att slippa ta itu med problemen o erkänna det finns något problem.
    Nej de kommer ju inte sluta för de blir anmälda men om fler vågar anmäla så måste de ju ta till sig det är något fel på personen ifråga om mer än en vågar säga ifrån o nej det är absolut inte lätt för någon som är offer för något sådant för just det faktum att det brukar vara någon nära bekant el släkting gör ju det hela ännu mer oförståbart o man har enorma skuld och skamkänslor på trots av man är offret och inte förövaren. Sjukt men sant.

Därför JAG väljer säga att JAG hade gjort vad jag kunnat för att se till den personen fick ett levande helvete  om jag hade fått veta någon var ett så lågt sjukt kräk rätt el inte det är vad jag skulle göra..
    Man kan inte veta vad man hade gjort förrän man varit i situationen.
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-05-16 21:14:19 följande:
    Låter så fint med att anmäla så polisen får ögonen på förövaren, men blir man inte trodd blir livet ett ännu större helvete och det är med hänsyn till den risken man måste välja.
  • HäckHäxan
    Här och nu skrev 2011-05-16 07:55:14 följande:
    Tror inte att barn skulle vilja att jag dödade någon och om sitter inne får man ju inte ens ha hand om sitt barn.Mina barn vet att vuxna som gör hemska saker är sjuka och behöver hjälp.
    Det gör mig inget, för vi är faktiskt två föräldrar till detta barn och hon skulle ha det utmärkt hos sin pappa medans jag satte av mitt straff.

För min del är det värt att döda aset, jag tror inte på behandlingar för pedofiler som redan levt ut sin såkallade läggning. OCH jag talar av erfarenhet, de flesta aktiva pedofiler jag stött på har inte brytt sig ett skit att de förstör småflickors liv, så varför skall jag bry mig om att en förlorar sitt????

Man kan säga att jag är emot pedofili, däremot har jag respekt för de som söker hjälp för de inser att det dom känner är fel och som inte lever ut sin sjuka lust. Men det är ju jag det.
    Waiting for the rigth man, meanwhile, having a great time with the wrong ones!
  • HäckHäxan
    Plutteli skrev 2011-05-16 12:00:18 följande:
    Är det mindre risk att barnet råkar illa ut om man är omedveten om att grannen är pedofil?
    Ja det är det. Det var så jag räddades från att bli utsatt av min morfar och därmed blev utsatt för en mindre pedofil i mitt liv.
  • Nikkili
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 11:55:10 följande:
    Är onani olagligt? Det var som fan.

Och ändå är det så att den stora majoriteten pedofiler aldrig förgriper sig på någon, samtidigt som många som förgriper sig på barn inte är pedofiler, utan kanske just "vanliga" heterosexuella med empatistörningar eller grova sadistiska drag.

Du har dessutom fel - långtifrån alla heteros kan få sex så lätt. Och de som inte kan det, eller som känner speciella behov, kan lätt bli kriminella om de söker sig till "fel" slags kvinnor, tex prostituerade.

Pedofili är inte olagligt. Det är en dragning. Att förgripa sig på barn är olagligt. Men det har inget med dragningen att göra.
    Heterosexuella kan kolla på porrfilm och onanera ,man kan ha cybersex,telefonsex o gud vet allt!

Men en pedofil som bara tänder på barn...vad gör han tror du,sätter på en kalle anka rulle...nooo!

Ts var om en pedofil som suttit inne för övergrepp,vem vill bo granne med en sån,när man vettill 100 % att här bor en pedofil som begår övergrepp!
  • HäckHäxan
    Här och nu skrev 2011-05-16 21:14:19 följande:
    Det är nog helt sant. Man kan tänka, tro och hoppas. Men det blir ju nu inte alltid som man tänkt sig...
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?