• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Plutteli
    Krokimodell skrev 2011-05-21 18:26:59 följande:
    Konkret exempel: Du bor i ett område med 21 hus. Du bor i hus 21, medan pedofildömde Arne bor i hus 20. Du flyttar till ett annat område med 21 hus, och du bor i hus 21. Du bestämmer dig för att ha lika mycket koll på Eva i hus 20, som du skulle ha haft på Arne, bara för säkerhets skull. Då är invånarna i hus 1-19 inte statistiskt sett farligare, än vad invånarna i hus 1-19 var i gamla området.
    Å andra sidan, om man har samma koll på de man inte vet är pedofil som på den man vet är det, varför då flytta om risken att nått sker ändå inte finns där?
  • Krokimodell
    Plutteli skrev 2011-05-21 18:47:07 följande:
    Å andra sidan, om man har samma koll på de man inte vet är pedofil som på den man vet är det, varför då flytta om risken att nått sker ändå inte finns där?
    Du är aldrig helt säker. Han kan överfalla barnen på väg från skolan.
    Ph-värdet=vätejonkoncentrationens negativa dekadiska logaritm
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-21 18:47:07 följande:
    Har man sunt förnuft så gör man det man kan för att skydda sina barn och dit hör att inte bo granne med en pedofil som har begått brott!
  • Savant
    Nikkili skrev 2011-05-21 23:54:02 följande:
    Har man sunt förnuft så gör man det man kan för att skydda sina barn och dit hör att inte bo granne med en pedofil som har begått brott!
    du menar väl allmänt, någon som har begått brott ? Tar en fylletur med bilen och bam, ett barn mellan stänkskärm och hjul.. eller knarkisen som tappar/ kastar påsen i ren nojja i busken vid lekplatsen osv.
    Allt jag säger är för att provocera och jag står inte får någonting som jag skriver, eller ?
  • Nikkili
    Savant skrev 2011-05-22 00:03:56 följande:
    du menar väl allmänt, någon som har begått brott ? Tar en fylletur med bilen och bam, ett barn mellan stänkskärm och hjul.. eller knarkisen som tappar/ kastar påsen i ren nojja i busken vid lekplatsen osv.
    Nej jag menar inte allmänt,det finns eko brott och snatteri,stöld mm......men för övrigt alla som har skadat ett barn innan och är dömd för det...eftersom vi inte kan ge ett nackskott så får man hålla sig ifrån dom om dom nu skulle flytta in i området!

Och nej,det gör inte att jag inte håller ögonen på mina barn när det gäller andra ev pedofiler
  • Plutteli
    Krokimodell skrev 2011-05-21 18:52:26 följande:
    Du är aldrig helt säker. Han kan överfalla barnen på väg från skolan.
    Javisst, om man låter 7-8 åringar gå hem själv ifrån skolan finns ju risken, jag hade dock aldrig tillåtit mina barn att gå hem själv i den åldern, men det är ju bara jag...
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-21 23:54:02 följande:
    Har man sunt förnuft inser man att vem som helst kan vara pedofil och gör det man kan för att skydda sina barn, och i det gör det varken till eller från ifall man bor bredvid en dömd pedofil.
  • Teas mamma

Sedan är ödet en svårberäknad faktor också.

• Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-22 11:19:58 följande:
    Har man sunt förnuft inser man att vem som helst kan vara pedofil och gör det man kan för att skydda sina barn, och i det gör det varken till eller från ifall man bor bredvid en dömd pedofil.
    Har man sunt förnuft så VET man att inte alla är pedofiler och att man bör akta sina barn för dom som faktiskt är det och redan begått övergrepp....sen ska man alltid hålla ögonen öppna!
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-22 22:05:56 följande:
    Har man sunt förnuft så VET man att inte alla är pedofiler och att man bör akta sina barn för dom som faktiskt är det och redan begått övergrepp....sen ska man alltid hålla ögonen öppna!
    Ja, och det är ju jävligt mycket lättare att akta sina barn för de man vet om än de man inte vet om. Bor en dömd på andra sidan gatan vet man ju det och lär ju knappast skicka över ungarna tid för att se på film eller hur?
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?