Jag var inte seriös i ovanstående inlägg. Jag skulle tala om det för alla i området, och starta en protestgrupp för att få bort kräket. Du skriver att han är rehabillterad, men faktum är att det är mycket svårt att bota peddofiller, de brukar klassas som obotbara, och även om polisen klassar dem som ''friska'', har det funnits MÅNGA fall där peddofillen har gått tillbaka till gamla mönster. Att någon antastar ett barn händer nästill aldrig bara en gång, utan flera uppreppade gånger. Att sexuellt uttnytja ett barn är ett mycket moraliskt förkastlig gärning, och du skriver att peddofillen har avtjänat ett långt straff, men problemet är att det inte finns långa straff i Sverige, ''livstid'' är inte livstid alls. Nu vet jag inte exakt, men jag TROR att för sexuellt utnyttja barn ger ca max två år, våldtäckt runt fem(tror dock att det är egentligen mycket mindre).
Vissa saker ska man aldrig förlåta, att göra något sådant mot barn är det hemskaste man kan göra. Barn som blir utsatt av sexuella övergrepp får ofta ärr för livet,ofta PTSD(post-traumatic stress), missbruk-problem(knark, alkohol), dåligt självförtroende, ätstörningar, svårt att sova, och ökad risk för självmord. Råga på allt så känner ofta pedofiller sina offer, de är oftast föräldrar till offret, mycket goda vänner till familjen, släktingar, morfar, farfar, farbror, barnvakter etc...
(Ja, jag vet att kvinnor också kan vara pedofiller, men majoriten är oftast män)
Peddofiller är oftast psykopater, de har en abnormal beteendestörning, vilket gör att de kan lätt manipulera omgivningen, de är mästare på charader, förstår samhällets normer, och kan utåt sett bete sig som normala, friska individer.
Blev lite långt, men jag skulle aldrig acceptera en som har gjort sig skyldig till en av de värsta brotten som finns.