• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • HäckHäxan
    Nikkili skrev 2011-05-16 21:59:28 följande:
    Heterosexuella kan kolla på porrfilm och onanera ,man kan ha cybersex,telefonsex o gud vet allt!

Men en pedofil som bara tänder på barn...vad gör han tror du,sätter på en kalle anka rulle...nooo!

Ts var om en pedofil som suttit inne för övergrepp,vem vill bo granne med en sån,när man vettill 100 % att här bor en pedofil som begår övergrepp!
    Men måste alla glo på någon form av porr för att onanera??? Det behöver inte jag, jag kan onanera till saker jag liksom fantiserar ihop i mitt huvud OCH det kan nog en pedofil också. En pedofil måste inte göra något olagligt, NÄr en pedofil gör det, så väljer han ett aktivt val där resultatet är en olaglig handling.
    Waiting for the rigth man, meanwhile, having a great time with the wrong ones!
  • Nikkili
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 18:07:48 följande:
    Varför skulle osäkerheten vara större med en dömd förövare? Honom har du ju ögonen på. Du kommer inte låta honom ta hand om dina barn, eller bjuda in honom och sedan gå och handla, eller hur? Det är alla de andra, de du inte har ögonen på, du bör oroa dig för. Eller, ja, helst inte, paranoia skadar nog barnen rätt rejällt det med. Litet medveten försiktighet och att inte ha fördomar om hur och vilka förövarna kan vara är det viktigaste du kan göra.
    Men om du bor granne med någon som impulsivt har skjutit ihjäl sina förra grannar vid flera tillfällen,skulle du inte känna dig lite osäker med honom som granne då eller springer du runt och är beredd på att alla ska skjuta dig när som helst.

Klart som fan att man aktar sig extra noga när man vet att man bor granne med någon som redan visat flera gånger att han inte har respekt för människor alls....

Om det är fördomar så får jag leva med det,en pedofil som jag vet om,kommer inte att sticka sin fula kran ionm en radie av 100 meter till mitt barn....då smäller det !
  • Nikkili
    HäxanSurtant skrev 2011-05-16 22:02:16 följande:
    Men måste alla glo på någon form av porr för att onanera??? Det behöver inte jag, jag kan onanera till saker jag liksom fantiserar ihop i mitt huvud OCH det kan nog en pedofil också. En pedofil måste inte göra något olagligt, NÄr en pedofil gör det, så väljer han ett aktivt val där resultatet är en olaglig handling.
    Ingen får mig att tro att en epdofil aldrig tittar på barnporr
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nikkili skrev 2011-05-16 22:13:44 följande:
    Ingen får mig att tro att en epdofil aldrig tittar på barnporr
    Varför inte?

Det lär nog finnas flertalet pedofiler som aldrig tittar på barnporr, antingen för att det inte intresserar dem, för att de faktiskt försöker undvika det eller för att de inte har tillgång till det.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • Nikkili
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-05-16 22:15:42 följande:
    Varför inte?

Det lär nog finnas flertalet pedofiler som aldrig tittar på barnporr, antingen för att det inte intresserar dem, för att de faktiskt försöker undvika det eller för att de inte har tillgång till det.
    Av samma anledning som heterosexuella vuxna någon gång kollar porrfil,bilder eller har sex
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-16 22:18:31 följande:
    Av samma anledning som heterosexuella vuxna någon gång kollar porrfil,bilder eller har sex
    Så du tror att alla heterosexuella vuxna ser på porr regelbundet?
  • Plutteli
    HäxanSurtant skrev 2011-05-16 21:54:47 följande:
    Ja det är det. Det var så jag räddades från att bli utsatt av min morfar och därmed blev utsatt för en mindre pedofil i mitt liv.
    Vänta nu. Om du VET vem av dina grannar som är pedofil är det större risk att ditt barn blir utnyttjat än om ALLA runt dig kan vara pedofil? Eller menar du att om du flyttar dit där du inte vet vem som är pedofil är du mer vaksam än om du tror dig veta vem som är farlig?
  • MiScHoOo

jag skulle vara på min vakt och om jag misstänker något agerar jag utan tvekan

• ForReal
    Här och nu skrev 2011-05-16 07:53:04 följande:
    Tack för det! Inboxa mig gärna om du vill prata om det.
    Tack :)
  • ForReal
    Kojbe skrev 2011-05-16 21:08:42 följande:
    Nej det är tråkigt att samhället väljer *mörka* gång på gång o tom anklagar ofrren för att vilja förstöra *suck* allt för att slippa ta itu med problemen o erkänna det finns något problem.
    Nej de kommer ju inte sluta för de blir anmälda men om fler vågar anmäla så måste de ju ta till sig det är något fel på personen ifråga om mer än en vågar säga ifrån o nej det är absolut inte lätt för någon som är offer för något sådant för just det faktum att det brukar vara någon nära bekant el släkting gör ju det hela ännu mer oförståbart o man har enorma skuld och skamkänslor på trots av man är offret och inte förövaren. Sjukt men sant.

Därför JAG väljer säga att JAG hade gjort vad jag kunnat för att se till den personen fick ett levande helvete  om jag hade fått veta någon var ett så lågt sjukt kräk rätt el inte det är vad jag skulle göra..

Och men det är DITT val, men det är inte så du har uttryckt dig tidigare öht. Då har du sagt att man ska anmäla annars är man medskyldig om fler utsätts, det står verkligen så i ditt inlägg och det får jag ju gå på.

Jag berättade tillslut för min familj vilket jag ångrar djupt idag... jag gjorde det av just den anledningen att jag kände mig "dum" som inte berättade, trots att jag visste att det inte skulle mottas särskilt bra. Det gjorde det inte heller och några hot och telefonterror-år senare kan jag konstatera att allt blev värre och gubben går fri. Säg därför aldrig åt någon som blivit utsatt att det är deras skyldighet att anmäla, det kan ofta bli värre för många men bättre för ingen.

Och nej polisen kommer inte hålla ögonen på denne person bara för att den får anmälningar, det funkar liksom inte så. Bevis eller så är man oskyldig, och det är ju så ett rättssamhälla bör vara trots allt.

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?