Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Jag hade bemött honom som alla andra grannar, dvs sagt hej om jag råkat stöta på honom när jag hämtar posten eller ska iväg någon stans och i övrigt skitit i hans existens så länge han inte har fyllefester/annat oljud som stör våra barn.

• Plutteli
    grind skrev 2011-05-14 15:54:43 följande:
    Det kan du ju tycka. Men för den som har barn som ska möta denne man på gatorna varje dag är det mindre roligt.
    Eh jaha? Jag kanske möter minst en pedofil om dagen när vi är ute och går, skillnaden är väll bara att vi inte vet om det. Och ärligt, jag skiter i att veta, jag agerar hellre som att alla kan vara potentiella pedofiler eftersom det trots allt är sanningen.
  • Plutteli
    Pepparfrun skrev 2011-05-14 16:39:07 följande:
    Men jag förstår inte vad det är personen kommer lyckas göra. Kan någon förklara det?

Jag antar att ingen har tänkt slänga in ungarna hos denna personen och begära att denna är barnvakt?
    Är du ny på FL?
    För enligt moben här så verkar pedofiler besitta övernaturliga krafter, får de bara bo granne med dina barn så kommer du förtrollas av dem och låta dina barn rida bort med dem i solnedgången...typ...
    Alt är de monster som garanterat kommer röva bort dina barn om de så får gå en halvmeter utanför er dörr på egen hand...
  • Plutteli
    MaNiMi skrev 2011-05-14 17:04:10 följande:
    Vet  inte om du har barn, men håller du dem instängda i lägenheten hela tiden?
    Nu pratar jag alltså inte om småbarn som man är med ute utan om barn i lite större ålder som behöver få
    kunna röra sig utomhus utan att föräldrarna har koll varje sekund.
    Jag antar att du är medveten om hur ovanligt det är med pedofiler som rövar bort barn från lekplatser eller så va?
  • Plutteli
    Kitsune skrev 2011-05-14 18:25:38 följande:
    Varför ska man 100 % lita på människor som skadat andra?

Ibland undrar man om det är lättare för vissa vuxna att distansera sig till ämnet eftersom det handlar om just barn och inte en själv, ens egen säkerhet. Så det känns som något overkligt, något inte tillräckligt nära en för
    att kunna vara en realitet.

Kan undra hur vissa som vuxna skulle reagera om de visste att en före detta dömd våldtäktsman flyttar in
    och kommer att vara ens granne.  Kommer man då bara att omfamna detta eller kommer man att känna
    att det är ändå en person som faktiskt man kan tåla att inte vara naiv för och om. 
    Nåja, nu har jag blivit utsatt för övergrepp av rätt grova slag både som barn (4år) och som vuxen.
    Hur som: Ska man resonera som så att barnen inte kan gå ut för att grannen som man vet är pedofil kanske kommer förgripa sig på dem så bör man inte släppa ut sina barn alls, för medan man håller hökögonen på Alf i dörren bredvid som man vet har förgripit sig på barn kanske man missar att den där trevlige Rolf och hans fru med jämngamla barn på gatan mittemot förgriper sig på ungarna utan att nån fattat det. Jag är inte ett dugg rädd för de pedofiler man känner till, jag är rädd för de som ingen vet om ännu.

Och ska jag vara riktigt petig är jag inte rädd för pedofiler alls, jag är rädd för psykon som förgriper sig på barn. (Nej, det är inte samma sak)
  • Plutteli
    Tinnys skrev 2011-05-14 19:24:07 följande:
    Inte en chans att jag skulle riskera mina barns liv och hälsa. Jag hade gjort allt för att få bort människan, skulle inte det fungera hade jag flyttat. Jag litar inte på att systemet kan "bota" en pedofil. Tror också att precis som hos botade alkolister är återfall fruktansvärt vanligt och då ska han inte vara nära mina barn.
    Så du flyttar ev. ifrån det område där du med största sannolikhet vet var hotet finns till ett område där du inte har en aning om vem som kan förgripa sig på dina barn om de kommer till?
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2011-05-14 19:37:51 följande:
    Jag gör det. Känns mer hotfullt för mig att stanna.
    ok, för mig är det motsatsen, men alla resonerar olika...
  • Plutteli
    TheCoopers skrev 2011-05-14 20:52:55 följande:
    hahah ja och vem bryr sig ? Har människan förgripit sig för mina barn så SKITER jag i vad lagen säger .

Varsågod och anmäl hade jag sagt ! Go ahead ! Jag har också ett och annat ess i rockärmen ..
    Har du inte viktigare saker att pyssla med ifall nån nu faktiskt (gud förbjude) skulle ha gett sig på dina barn?
  • Plutteli
    KMJ skrev 2011-05-15 10:40:36 följande:

Men jag har frågar tidigare i tråden vart grundar du det på?? Jag vill veta fakta har du utbildning i ämnet?

Säger inte att en psykopat är samma ska som en pedofil, men tänker att det kan utvecklas på samma sätt att man inte föds med det. Undrar då om du menar att en bebis är pedofil. Så som förälder så kan du  inte göra något åt detta ditt barn blir en pedofil oavsätt vilken uppväxt du ger ditt barn?? Är det så du menar??

Menar du att det är något nerurologiskt eller genetiskt med fött??

EH ja, pedofili är medfött.
  • Plutteli

alltså jösses, när det kommer till pedofiler förvandlas verkligen svenne banana till en grottmänniska...

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?