Kojbe skrev 2011-05-16 12:05:13 följande:
Först o främst så sa jag inte ni VAR medskyldiga men OM man väljer att inte anmäla och personen utsätter andra för samma så är man medskyldig i mina ögon eftersom man kan sätta stopp.
Sen så oavsett man själv varit/är offer el inte har inte ett dugg med något att göra o det gäller ju inte enbart vid pedofil situationer. Ta bara misshandel ex om offren hade anmält så hade flera personer kunnat slippa bli misshandlade om de som utövar detta satt bakom lås o bom ist.
Om man inte kan anmäla efter man fyllt 25 vet jag inget om men poängen är ju inte man ska vänta så länge utan anmäla direkt.
Jag har anmält vid ett tillfälle, ALLA som visste om vad som hänt valde att tro på mannen och anklag amig för att vilja förstöra hans liv. Anmälan gick inte ens till åtal och den snubben kan så vitt jag vet göra det han gjorde mot mig mot andra. Bara för att man anmäler är det låååångt ifrån samma saks om att personen i fråga inte kommer kunna göra om det hela. Sen har jag valt att inte anmäla flera andra, vis av erfarenhet.