• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Här och nu
    HäxanSurtant skrev 2011-05-15 23:51:14 följande:
    Precis min åsikt. Jag har haft min beskärda del av pedofiler i mitt liv OCH om en av dom utsätter min dotter så kommer jag döda. Jag sitter hellre inburad x antal ord för mord/vållande till annans död och kan se mitt barn i ögonen efteråt!
    Tror inte att barn skulle vilja att jag dödade någon och om sitter inne får man ju inte ens ha hand om sitt barn.Mina barn vet att vuxna som gör hemska saker är sjuka och behöver hjälp.
  • Plutteli
    Mamma Mika skrev 2011-05-15 20:43:05 följande:
    För att jag helt enkelt inte vill bo brevid en pedofil!
    Vad du vet kan du ju bo bredvid en pedofil redan nu.
  • Dorian Ertymexx
    guldplutt skrev 2011-05-15 18:24:27 följande:
    inte riktigt lika illa iofs, men visst! och blir det inte det iaf? iaf här på FL verkar alla ha otrooooligt hög moral och anmäla folk till höger och vänster för minsta lilla avsteg från alla regler i världen, för själva är vi ju alla perfekta och gör aldrig några fel eller fuskar med minsta lilla...
    Nope. "Bidragsfuskare" hatas intensivt, men jag har sett folk försvara skattefuskare som om de var gjorda av guld. True story!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Mamma Mika skrev 2011-05-15 20:43:05 följande:
    För att jag helt enkelt inte vill bo brevid en pedofil!

Man räknar med att ca en på hundra har en pedofil dragning, troligen fler då stigmat är så stort att få vill erkänna det. Lycka till.
  • Dorian Ertymexx
    Här och nu skrev 2011-05-15 21:56:31 följande:
    Det går nämligen inte heller.
    Beror på vad du menar. Såvitt jag vet är inte återfallsrisken till brott vidare hög, däremot kan man ju inte göra något åt läggningen.
  • Dorian Ertymexx
    Kojbe skrev 2011-05-15 22:04:07 följande:
    Nej men om jag förstått rätt är du inte 14 längre....Har du egna barn du vill ska råka ut för det du gjorde?
    Enda sätter o få stopp på någon som gör andra illa är att anmäla det för förr el senare hamnar de bakom lås och bom.
    Exakt vad diskuterar ni nu?
  • Dorian Ertymexx
    Nikkili skrev 2011-05-15 22:06:03 följande:
    Som heterosexuell vuxen kan du leva ut dina lustar på många sätt,det måste inte nödvändigtvis vara våldtäkt eller porr.
    Som Pedofil kan du bara leva ut dina lustar om du bryter mot lagen.

Sen finns det väl inget som hindrar att man är försiktig med all trafik,men kanske lite extra på den bilen där man vet att det sitter en full förare.
    Är onani olagligt? Det var som fan.

Och ändå är det så att den stora majoriteten pedofiler aldrig förgriper sig på någon, samtidigt som många som förgriper sig på barn inte är pedofiler, utan kanske just "vanliga" heterosexuella med empatistörningar eller grova sadistiska drag.

Du har dessutom fel - långtifrån alla heteros kan få sex så lätt. Och de som inte kan det, eller som känner speciella behov, kan lätt bli kriminella om de söker sig till "fel" slags kvinnor, tex prostituerade.

Pedofili är inte olagligt. Det är en dragning. Att förgripa sig på barn är olagligt. Men det har inget med dragningen att göra.
  • Här och nu
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 11:51:25 följande:
    Beror på vad du menar. Såvitt jag vet är inte återfallsrisken till brott vidare hög, däremot kan man ju inte göra något åt läggningen.
    Nej och man vet inte heller om de som inte börjat utöva läggningen börjar göra det.
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 11:49:54 följande:
    Man räknar med att ca en på hundra har en pedofil dragning, troligen fler då stigmat är så stort att få vill erkänna det. Lycka till.
     om hon omformulerar det till - jag vill inte medvetet bo brevid en pedofil!
  • Dorian Ertymexx
    Mad as snow skrev 2011-05-15 22:20:15 följande:
    Självklart är det så. Jag har lite svårt att sätta mig in i tanken att jag bara för att jag inte vet vilka alla andra eventuella pedofiler i mitt närområde är, inte skulle reagera på den jag faktiskt vet är en person som de facto har skridit till verket. Det är för mig att intellektualisera in absurdum.. Det man inte vet, det vet man inte. Men det man vet, det vet man. 
    Man behöver inte intellektualisera. Det man behöver göra är att sluta tro på fördomar och moralpanik. Att blänga misstänksamt mot en främmande, sunkig 50-årig granne, men glatt låta den söta grannflickan ta hand om ens barn utan vidare är typexempel på grundmissar. ALLA kan vara förövare, oavsett ålder, utseende, kön, utstrålning eller släktskap. Var helt enkelt försiktig med dina barn, utan att för den sakens skull bli paranoid.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?