• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Dorian Ertymexx
    Mad as snow skrev 2011-05-15 16:50:46 följande:
    Jag håller med dig om detta. Men jag kan ärligt säga att skulle en "dömd pedofil" (nu tar jag för givet att TS inte handlar om en sextonåring som har haft sex med en fjortonåring) bli min nya granne, så hade jag inte suttit på arslet och resonerat intellektuellt kring att det är viktigt att skilja på läggning/dragning och handling. Jag hade inte bränt kors i vederbörandes trädgård, men jag hade garanterat haft extra koll, pratat med mitt barn om det och säkerligen pratat med personen ifråga också. Det man vet, det vet man. Och om jag vet att någon i min närhet är dömd för sexuellt umgänge med barn så skulle jag inte chansa. 
    Jag kan förstå det. Jag önskar att det inte vore så, men jag kan förstå det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Spartacus
    mrs Elliott skrev 2011-05-15 16:05:04 följande:
    Bjuder in honom på en kopp kaffe ,får honom att berätta om sig själv . Talar om att jag inte fördömer honom men det han gjort ,och att jag trots allt kommer att hålla ögonen på honom . Know thy enemy.
    jaaa... keep your enemies closer!

men jag skulle nog fördöma honom
  • Dorian Ertymexx
    Spartacus skrev 2011-05-15 17:18:17 följande:
    jaaa... keep your enemies closer!

men jag skulle nog fördöma honom
    Jag ser fram emot en tråd om skattefuskare... Jag vill se folk skriva att även de blir fördömda. Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • guldplutt
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-15 17:22:39 följande:
    Jag ser fram emot en tråd om skattefuskare... Jag vill se folk skriva att även de blir fördömda. Obestämd
    inte riktigt lika illa iofs, men visst! och blir det inte det iaf? iaf här på FL verkar alla ha otrooooligt hög moral och anmäla folk till höger och vänster för minsta lilla avsteg från alla regler i världen, för själva är vi ju alla perfekta och gör aldrig några fel eller fuskar med minsta lilla...
  • FarbrorKanin
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-15 17:22:39 följande:
    Varför inte, jag tycker att du ska starta en!
  • beccagranen

Förklarar i tråden:

Blir upprörd och känner mig väldigt osäker att bo kvar. Skulle absolut inte låta barnen å själva, utanför tomten (det gör dom inte nu heller) och varnat barnen för honom/henne. Samtalat med de andra föräldrarna i området och inte bemött grannen vänligt. Antagligen flyttat

• KMJ
    LoboSonora skrev 2011-05-15 11:38:43 följande:
    Oj då, detta e precis min situation. Våran relativt nyinflyttade granne e dömd för grovt sexuellt utnyttjande och grov väldtäkt. Fick reda på de av en bekant och vi har dubbelkollat med tr så de stämmer.
    Vi pratar/hejar inte på honom men brukar säga hej till hans fru &åriga son.
    Men hur vet du att han är pedofil och inte bara en förövare?
  • Plutteli
    Nikkili skrev 2011-05-15 15:14:37 följande:
    Men nu handlade ju tråden om en dömd pedofil!
    Nej, det handlar om en som dömts för sexuella övergrepp på barn. (Jag är väll cynisk nu men de flesta brukar inte göra skillnad på pedofil och "någon som förgripit sig på barn" varav jag utgår ifrån att TS liksom de flesta sätter likhetstecken mellan pedofil och övergrepp på barn)
  • Plutteli
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 15:45:13 följande:
    Sätter en "person" på ett barn så är han/hon pedofil! En sjuk varelse. De har inte i bostadsområden att göra, de borde sättas på en öde ö långt ut till havs.
    Nej, personen i fråga behöver inte alls vara pedofil. För att han/hon ska vara pedofil krävs att personen i fråga faktiskt varit kär i barnet också. Majoriteten av de som döms för övergrepp på barn är inte pedofiler utan sadister av olika form som tar enklaste offer att utöva sin makt över. De hade lika gärna kunnat ge sig på en kvinna, en handikappad, en gammal tant eller någon annan som de upplever inte klarar av att göra motstånd och vars trovärdighet inte är så hög.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?