• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-05-15 11:05:14 följande:
    För att jag inte har något behov av att göra något.
    Skydda dina barn?
  • Pepparfrun
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:05:51 följande:
    Skydda dina barn?
    Man behöver inte göra något speciellt, för att skydda sina barn. Det finns pedofiler överallt.

Jag tror inte att de skulle släppt ut honom om han brukade kidnappa ungar på lekplatsen.
  • fabler

Jag skulle nog va glad att jag visste om det så jag kunde få mina barn att undvika honom. Men jag skulle inte flytta eller få han att flytta för nästa som flyttar in kanske också är pedofil och han/hon vet jag inte om att den är det och då är det svårare att undvika.

elias är världens sötaste!!!
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:03:29 följande:
    Var försvarar jag dem allt jag kan? Jo, jag blev utsatt av släktens snälle farbror. Men människovärdet påverkar inte den fruktansvärda handlingen, som en frisk person inte begår.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11999842.ab

Det är ingen sjukdom utan en läggning!!
  • Honeyrose

hade svarat på hälsning o inte vart direkt oartig men sagt till mina barn o andra att vara extra försiktiga/uppmärksamma

• Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-05-15 11:08:42 följande:
    Man behöver inte göra något speciellt, för att skydda sina barn. Det finns pedofiler överallt.

Jag tror inte att de skulle släppt ut honom om han brukade kidnappa ungar på lekplatsen.
    En pedofil är alltid en pedofil o kan utöva detta på olika sätt.
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:13:51 följande:
    Som inte utövas av en frisk person.
    Det är en sexuell avvikelse som inte går att bota,lika lite som du kan "bota" homosexuella.

Dom ska låsas in för gott och aldrig släppas ut igen!

Pedofiler förstör liv för tid o evighet,just därför ska dom inte ha en andra chans...kalla dom sjuka...jag kallar dom onda och fullblodsegoister som sätter sin egen drift framför ett oskyldigt barn...riktiga praktsvin!
  • Här och nu
    Nikkili skrev 2011-05-15 11:26:07 följande:
    Det är en sexuell avvikelse som inte går att bota,lika lite som du kan "bota" homosexuella.

Dom ska låsas in för gott och aldrig släppas ut igen!

Pedofiler förstör liv för tid o evighet,just därför ska dom inte ha en andra chans...kalla dom sjuka...jag kallar dom onda och fullblodsegoister som sätter sin egen drift framför ett oskyldigt barn...riktiga praktsvin!
    Ingen frisk person förgriper sig på barn.
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:29:08 följande:
    Ingen frisk person förgriper sig på barn.
    Jasså...men det finns ingen psykisk eller fysisk SJUKDOM  bakom det hela!
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?