• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:31:13 följande:
    Avskum är den person som inte inser alla människors lika värde.
    Då är jag väl ett avskum, självklart är han/hon inte värd ett skit i mina ögon. Känner du dig träffad eller varför denna bitterhet?
  • goatess82
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:34:06 följande:
    Då är jag väl ett avskum, självklart är han/hon inte värd ett skit i mina ögon.
    Håller med dig!
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:34:06 följande:
    Då är jag väl ett avskum, självklart är han/hon inte värd ett skit i mina ögon. Känner du dig träffad eller varför denna bitterhet?
    Har själv blivit utsatt för en pedofil o han skulle haft vård om jag anmält, men människovärdet har han kvar.
  • KMJ
    Här och nu skrev 2011-05-15 08:38:04 följande:
    Ja, det är det. Psykopat o pedofil är inte alls detsamma. Har inget med varandra att göra. Det är en läggning liksom homosexualitet, men utövandet av det senare skadar inte andra som pedofili gör.

Men jag har frågar tidigare i tråden vart grundar du det på?? Jag vill veta fakta har du utbildning i ämnet?

Säger inte att en psykopat är samma ska som en pedofil, men tänker att det kan utvecklas på samma sätt att man inte föds med det. Undrar då om du menar att en bebis är pedofil. Så som förälder så kan du  inte göra något åt detta ditt barn blir en pedofil oavsätt vilken uppväxt du ger ditt barn?? Är det så du menar??

Menar du att det är något nerurologiskt eller genetiskt med fött??

• Här och nu
    KMJ skrev 2011-05-15 10:40:36 följande:

Men jag har frågar tidigare i tråden vart grundar du det på?? Jag vill veta fakta har du utbildning i ämnet?

Säger inte att en psykopat är samma ska som en pedofil, men tänker att det kan utvecklas på samma sätt att man inte föds med det. Undrar då om du menar att en bebis är pedofil. Så som förälder så kan du  inte göra något åt detta ditt barn blir en pedofil oavsätt vilken uppväxt du ger ditt barn?? Är det så du menar??

Menar du att det är något nerurologiskt eller genetiskt med fött??

Har bara läst fakta o det kan du också göra. Ja, det är medfött.
  • Nikkili

Jag hade talat om för min nya granne att jag vet vad han är och vad han har gjort,därefter hade jag talat om för honom att han inte fick närma sig mina barn eller prata med dom över huvud taget.

Hade också informerat grannar och andra i området om att vara uppmärksamma.

Man kan inte bota den läggningen poch även om det finns folk som tror det så ska inte mina barn vara förökskaniner för att han ska ha en andra chans...aldrig i livet!

• SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:40:24 följande:
    Har själv blivit utsatt för en pedofil o han skulle haft vård om jag anmält, men människovärdet har han kvar.
    inte i mina ögon.
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:46:20 följande:
    inte i mina ögon.
    Dags att skilja på individ o handling.
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:47:04 följande:
    Tja,dom sitter ju ihop så hur tänker du då?
  • SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:47:04 följande:
    Försök inte få mig att tycka annorlunda, du komma aldrig lyckas.
    Jag fösöker inte få dig att tycka samma som jag och skulle uppskatta om du kunde försöka göra samma sak.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?