• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Keyrie
    Nikkili skrev 2011-05-15 11:26:07 följande:
    Det är en sexuell avvikelse som inte går att bota,lika lite som du kan "bota" homosexuella.

Dom ska låsas in för gott och aldrig släppas ut igen!

Pedofiler förstör liv för tid o evighet,just därför ska dom inte ha en andra chans...kalla dom sjuka...jag kallar dom onda och fullblodsegoister som sätter sin egen drift framför ett oskyldigt barn...riktiga praktsvin!
    Håller med!
  • Här och nu
    Nikkili skrev 2011-05-15 11:31:33 följande:
    Jasså...men det finns ingen psykisk eller fysisk SJUKDOM  bakom det hela!
    Jo, att inte kunna inse att man inte bör utöva denna läggning.
  • LoboSonora

Oj då, detta e precis min situation. Våran relativt nyinflyttade granne e dömd för grovt sexuellt utnyttjande och grov väldtäkt. Fick reda på de av en bekant och vi har dubbelkollat med tr så de stämmer.
    Vi pratar/hejar inte på honom men brukar säga hej till hans fru &åriga son.

• Här och nu
    LoboSonora skrev 2011-05-15 11:38:43 följande:
    Oj då, detta e precis min situation. Våran relativt nyinflyttade granne e dömd för grovt sexuellt utnyttjande och grov väldtäkt. Fick reda på de av en bekant och vi har dubbelkollat med tr så de stämmer.
    Han har alltså ett minderårigt barn?
  • Här och nu
    LoboSonora skrev 2011-05-15 11:38:43 följande:
    `Men man kan väl iaf hälsa?
  • Teas mamma

Pedofili är en läggning eller som det så populärt kallas preferens. Vad säger ni om att pedofilers rätt till att ha barn då?

• blåbenet

Har bott i närheten av konstiga personer förut & man måste inte ha nåt med dom att göra.

Men den dagen våra barn blir några år, så hade jag övervägt att flytta.

• Här och nu
    Teas mamma skrev 2011-05-15 11:40:47 följande:
    Pedofili är en läggning eller som det så populärt kallas preferens. Vad säger ni om att pedofilers rätt till att ha barn då?
    Inget man kan hindra så länge de inte förgriper sig på dem.
  • u77

Förmodligen så skulle jag bli reserverad och inte släppa ut min barn på tomten utan uppsikt.

• Noxigen
    Nikkili skrev 2011-05-15 11:31:33 följande:
    Jasså...men det finns ingen psykisk eller fysisk SJUKDOM  bakom det hela!
    Så varför försöka bota pedofiler?
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?