• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:53:09 följande:
    Försök inte få mig att tycka annorlunda, du komma aldrig lyckas.
    Jag fösöker inte få dig att tycka samma som jag och skulle uppskatta om du kunde försöka göra samma sak.
    Handlar ändå om individ o handling o enligt lag har alla samma värde.
  • Raskask

Jag hade nog inte gjort något speciellt. Vi bor i en halvstor stad där det naturligtvis bor många pedofiler, mördare och andra kriminella så det hade väl inte varit någon speciellt oväntad situation om någon flyttat in mittemot.

• SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:55:39 följande:
    Handlar ändå om individ o handling o enligt lag har alla samma värde.
    Men har inte jag rätt till egen åsikt eller vadå? Får jag fängelse för att jag tycker pedofiler är mindre värda. Jag har svårt att tro på att du varit utsatt när du sitter och försvarar dem allt du kan.
  • Här och nu
    Raskask skrev 2011-05-15 10:56:08 följande:
    Jag hade nog inte gjort något speciellt. Vi bor i en halvstor stad där det naturligtvis bor många pedofiler, mördare och andra kriminella så det hade väl inte varit någon speciellt oväntad situation om någon flyttat in mittemot.
    Stor skillnad om man vet VILKA som är det.
  • Pepparfrun

Jag hade iaf inte gjort något. Ser inget behov av det.

• Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-05-15 11:00:24 följande:Jag hade iaf inte gjort något. Ser inget behov av det.
    Varför?
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:57:59 följande:
    Men har inte jag rätt till egen åsikt eller vadå? Får jag fängelse för att jag tycker pedofiler är mindre värda. Jag har svårt att tro på att du varit utsatt när du sitter och försvarar dem allt du kan.
    Var försvarar jag dem allt jag kan? Jo, jag blev utsatt av släktens snälle farbror. Men människovärdet påverkar inte den fruktansvärda handlingen, som en frisk person inte begår.
  • Raskask
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:58:21 följande:
    Stor skillnad om man vet VILKA som är det.
    Jag har en annan åsikt i frågan. Jag tycker det är obehagligare att inte veta vilka det är. För att de finns alldeles i närheten vet jag ju.
  • SjälvaJag
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:03:29 följande:
    Var försvarar jag dem allt jag kan? Jo, jag blev utsatt av släktens snälle farbror. Men människovärdet påverkar inte den fruktansvärda handlingen, som en frisk person inte begår.
    Jo värdet minskar avsevärt när en person utföra sådana hemska handlingar.
  • Pepparfrun
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:02:28 följande:
    Varför?
    För att jag inte har något behov av att göra något.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?