• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • silhuett

Annat:

Jag skulle bli orolig och överbeskyddande mot mina barn, men utåt sett skule jag försöka behandla grannen som vilken granne som helst. (dvs ett "hej" i trapphuset etc.).

• Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:37:42 följande:
    Jo, att inte kunna inse att man inte bör utöva denna läggning.
    Ännu större anledning att låsa in dom för gott
  • Nikkili
    Noxigen skrev 2011-05-15 12:11:02 följande:
    Så varför försöka bota pedofiler?
    Det undrar jag med,återfallsrisken är så stor att det inte är ide att lägga kraft o pengar på det...lås in dom för gott!
  • Noxigen
    Nikkili skrev 2011-05-15 12:37:54 följande:
    Det undrar jag med,återfallsrisken är så stor att det inte är ide att lägga kraft o pengar på det...lås in dom för gott!
  • KlasKristian

Grymt ju, då har vi garanterat någon som ställer upp som clown på nästa barnkalas. Gratis dessutom!

Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • goatess82
    KlasKristian skrev 2011-05-15 12:40:46 följande:
    Grymt ju, då har vi garanterat någon som ställer upp som clown på nästa barnkalas. Gratis dessutom!
    Tyvärr så har dessa clowner en tedens till att förvandlas till spindlar och dra ner barnen i kloakerna!
  • Lillismaj

Jag skulle sprida ut att han bor där och så skulle jag flytta därifrån fort som sjutton.

• Noxigen
    goatess82 skrev 2011-05-15 12:42:32 följande:
    Tyvärr så har dessa clowner en tedens till att förvandlas till spindlar och dra ner barnen i kloakerna!
    Tycker vi ska sluta dissa clowner...vi är bra folk, äter bara barn som har astma faktiskt
  • Nikkili
    KlasKristian skrev 2011-05-15 12:40:46 följande:
    Gratis blir det väl knappast med tanke på all terapi era barn måste gå i resten av livet!

Farbror snusk som clown på kalas...ryyyyyser
  • Froststar

Ja, vete fan hur jag skulle reagera. Det beror ju väldigt mycket på var informationen kommer ifrån och om den är tillförlitlig. Om informationen kommit från en granne så skuulle jag nog verifierat sanningshalten först.

Om h*n nu verkligen är dömd pedofil så skulle jag försöka få kontakt med personen och snacka med henne/honom för att försöka bilda mig en egen uppfattning och också ta reda på hur saker och ting ligger. Skule dessutom hålla koll på ungarna (vilket man ändå gör). Att flytta själv är ju inget man gör i en handvändning. Skulle det nu visa sig att personen verkligen är "farlig" så hade jag nog berättat för denne att jag inte uppskattar att ha honom /henne som granne.

Talat om det för grannarna hade jag endast gjort om jag varit säker på min sak och förvarnat personen innan.

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?