• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • magplask

Jag flyttar! Utan att blinka faktiskt. Jag tar inga medvetna risker med min son...

• Krokimodell
    JAG är BÄST skrev 2011-05-15 20:33:03 följande:
    Varför flytta?
    Dit du flyttar kan det ju bo pedofiler som du inte känner till. Här har du makten på din sida och kan påbverka genom att ha extra koll.
    Och i området där jag och den här pedofilen bor, kan det finnas andra pedofiler, som jag inte känner till.
    Ph-värdet=vätejonkoncentrationens negativa dekadiska logaritm
  • HäckHäxan

Jag hade vart jävligt vaksam. Jag tror nämligen inte ett skit på att det går att rehablitera pedofiler som redan levt ut sin läggning!

Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • JAG är BÄST
    Krokimodell skrev 2011-05-15 20:50:02 följande:
    Och i området där jag och den här pedofilen bor, kan det finnas andra pedofiler, som jag inte känner till.
    Sant,,men bor du kvar har du ju uppsyn åp EN utav alla som finns.
  • ThereseJ

Har inte orkat läsa allt men jag tror jag skulle hålla ett vakande öga över min son, kanske prata med de grannar jag endå känner om saken och sen om han/hon verkade "okey" i övrigt skulle jag nog meddela honom/henne att jag faktiskt vet och känner mig obekväm i att denne bor i närheten men att om han/hon håller sig på sin kant så håller jag mig på min.

• mandarin01

Flyttar!

Har faktiskt varit orolig för detta när grannar har flyttat.

• silvermåne

Jag skulle flytta. Kan ju inte slappna av och låta min son leka ute om det bor en peddo bredvid...nej usch ,då flyttar vi.

Den som är allas vän är ingens.
  • Här och nu
    HäxanSurtant skrev 2011-05-15 20:59:29 följande:
    Jag hade vart jävligt vaksam. Jag tror nämligen inte ett skit på att det går att rehablitera pedofiler som redan levt ut sin läggning!
    Det går nämligen inte heller.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?