Inlägg från: Krokimodell |Visa alla inlägg
  • Krokimodell

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

mysfaaktor skrev 2011-05-14 21:53:36 följande:
    men va faaaaaaan. läggninglänken blev också fel.

nu ger jag upp och gör något vettigt istället.

men, pedofili är en sexuell störning! så, god natt.
    Alla länkarna funkar för mig.
    Ph-värdet=vätejonkoncentrationens negativa dekadiska logaritm
  • Krokimodell
    JAG är BÄST skrev 2011-05-15 20:33:03 följande:
    Varför flytta?
    Dit du flyttar kan det ju bo pedofiler som du inte känner till. Här har du makten på din sida och kan påbverka genom att ha extra koll.
    Och i området där jag och den här pedofilen bor, kan det finnas andra pedofiler, som jag inte känner till.
  • Krokimodell
    Plutteli skrev 2011-05-21 09:48:56 följande:
    Hahaha, "icke dömd" är inte samma sak som någon som aldrig gjort nått!
    Som sagt, hellre att jag VET vilka i min omgivning jag måte ha koll på än att leva i total ovisshet där vem som helst kan ge sig på mina barn!
    Att det bor en dömd pedofil i ditt område, är ingen garanti för att ingen av de andra är pedofiler också, dömda eller inte.
  • Krokimodell
    Plutteli skrev 2011-05-21 15:13:28 följande:
    Nä, det är jag mycket väl medveten om, men känner man iaf till EN dömd så vet man om att just den personen inte bör vara ensam med ens barn, sen får man liktförbannat ha uppsikt över alla andra också, i synnerhet familjen. Det jag liksom vänder mig imot är att så jävla många i denna tråd verkar anse att den kända pedofilen är det största hotet och inte alla man faktiskt inte vet om. Folk liksom stirrar sig blind på att tex Arne i huset mitt emot är dömd pedofil så därför flyttar man och hamnar istället brevid Eva som verkar sååå trevlig men också är pedofil utan att man vet det och vips har man släppt på garden och barnen blir utnyttjade ändå.
    Pedofiler är ju så mycket vanligare än folk tror, och lägger vi därtill att sadister som ger sig på barn UTAN att vara pedofil så är det liksom löjligt att tro att man är "säker" bara för att man bor i ett område med trevligt folk som inte är dömda för sexbrott....
    Konkret exempel: Du bor i ett område med 21 hus. Du bor i hus 21, medan pedofildömde Arne bor i hus 20. Du flyttar till ett annat område med 21 hus, och du bor i hus 21. Du bestämmer dig för att ha lika mycket koll på Eva i hus 20, som du skulle ha haft på Arne, bara för säkerhets skull. Då är invånarna i hus 1-19 inte statistiskt sett farligare, än vad invånarna i hus 1-19 var i gamla området.
  • Krokimodell
    Plutteli skrev 2011-05-21 18:47:07 följande:
    Å andra sidan, om man har samma koll på de man inte vet är pedofil som på den man vet är det, varför då flytta om risken att nått sker ändå inte finns där?
    Du är aldrig helt säker. Han kan överfalla barnen på väg från skolan.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?