Inlägg från: Nikkili |Visa alla inlägg
  • Nikkili

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Jag hade talat om för min nya granne att jag vet vad han är och vad han har gjort,därefter hade jag talat om för honom att han inte fick närma sig mina barn eller prata med dom över huvud taget.

Hade också informerat grannar och andra i området om att vara uppmärksamma.

Man kan inte bota den läggningen poch även om det finns folk som tror det så ska inte mina barn vara förökskaniner för att han ska ha en andra chans...aldrig i livet!

• Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:47:04 följande:
    Dags att skilja på individ o handling.
    Tja,dom sitter ju ihop så hur tänker du då?
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:03:29 följande:
    Var försvarar jag dem allt jag kan? Jo, jag blev utsatt av släktens snälle farbror. Men människovärdet påverkar inte den fruktansvärda handlingen, som en frisk person inte begår.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11999842.ab

Det är ingen sjukdom utan en läggning!!
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:13:51 följande:
    Som inte utövas av en frisk person.
    Det är en sexuell avvikelse som inte går att bota,lika lite som du kan "bota" homosexuella.

Dom ska låsas in för gott och aldrig släppas ut igen!

Pedofiler förstör liv för tid o evighet,just därför ska dom inte ha en andra chans...kalla dom sjuka...jag kallar dom onda och fullblodsegoister som sätter sin egen drift framför ett oskyldigt barn...riktiga praktsvin!
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:29:08 följande:
    Ingen frisk person förgriper sig på barn.
    Jasså...men det finns ingen psykisk eller fysisk SJUKDOM  bakom det hela!
  • Nikkili
    Här och nu skrev 2011-05-15 11:37:42 följande:
    Jo, att inte kunna inse att man inte bör utöva denna läggning.
    Ännu större anledning att låsa in dom för gott
  • Nikkili
    Noxigen skrev 2011-05-15 12:11:02 följande:
    Så varför försöka bota pedofiler?
    Det undrar jag med,återfallsrisken är så stor att det inte är ide att lägga kraft o pengar på det...lås in dom för gott!
  • Nikkili
    KlasKristian skrev 2011-05-15 12:40:46 följande:
    Grymt ju, då har vi garanterat någon som ställer upp som clown på nästa barnkalas. Gratis dessutom!
    Gratis blir det väl knappast med tanke på all terapi era barn måste gå i resten av livet!

Farbror snusk som clown på kalas...ryyyyyser
  • Nikkili
    Plutteli skrev 2011-05-15 14:54:43 följande:
    Förvisso, men att han/hon är dömd betyder inte att det är en pedofil det handlar om.
    Allas "jag skulle se till att han/hon flyttade på ett eller annat sätt" osv. DET är perfekta sätt för att få personen att verkligen göra brott igen. Kanske blir det inte ens egna barn som blir utsatt pga det, men någon annans.
    Men nu handlade ju tråden om en dömd pedofil!
  • Nikkili
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-15 16:41:47 följande:
    Ehm, ja, heterosexuella är också "obotliga". Det betyder inte att alla tittar på porr och våldtar för det. Eller begår fler våldtäkter efter att de blivit dömda och straffade.

Skilj på läggning/dragning och handling.

Fast det är ju just det jag säger - om du vet att grannen Ulla är pedofil, så vet du det. Precis som du vet att föraren i den röda Volvon är en fartdåre. Du håller i ditt barn när det går/kör förbi. Du måste inte sätta upp lappar med grannens namn/bilens plåtnummer på alla gator och skrika ut detta till alla. Eller flytta, för den delen. Faran är liksom konstant. Att du vet vem som är farlig betyder bara att du vet vem som är farlig, inte att alla andra är ofarliga. Du kanske fokuserar så mycket på den röda volvon att du missar den blå fiaten, som kör på ditt barn.

Dessutom ska man vara jäääkligt försiktig med sådana här saker. En "pedofil" kan i teorin vara en som vid sexton års ålder haft sex med en fjortonåring. Rent juridiskt är det samma brott som en femtioåring som har sex med en treåring.
    Som heterosexuell vuxen kan du leva ut dina lustar på många sätt,det måste inte nödvändigtvis vara våldtäkt eller porr.
    Som Pedofil kan du bara leva ut dina lustar om du bryter mot lagen.

Sen finns det väl inget som hindrar att man är försiktig med all trafik,men kanske lite extra på den bilen där man vet att det sitter en full förare.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?