Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
jag skulle inte vara särskilt glad om en pedofil flyttade dit där jag bor, speciellt när det är en som är dömd flera ggr för ett sådant brott. när det gäller just dem så tycker jag att alla barnfamiljer bör bli informerade att en återfallsförbrytare har flyttat in i bostadsområdet, så man vet att det finns en sådan person runt omkring, men kanske inte att man får personen helt utpekad, som det är i bland annat Usa. men det är så jag känner.
sen är jag väl emot att man hotar och så mot dem, så länge de inte gör eller försöker något. det kan ju vara så att de vill försöka starta ett nytt och normalt liv. tyvärr är det ju så att många pedofiler själv blev utsatta som barn.
gällande kemisk kastering används den bland annat i båda frankrike och norge på återfallsförbrytare, och det är med terapi också. inte bara kemisk kastrering. tycker jag vi även borde börja med. däremot så vad gör man åt kvinnliga pedofiler? det har ju faktiskt ökat, och de senaste åren har det dömts fler kvinnliga än manliga pediofiler.