Inlägg från: Kojbe |Visa alla inlägg
  • Kojbe

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Jag hade gjort hans liv till ett helvete!

• Kojbe
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 12:27:38 följande:
    Snälla säg att du skämtar.
    Niiskuneiti skrev 2011-05-14 12:24:18 följande:
    För mig har den personen inget värde och jag hade aldrig accepterat att bo granne med ett monster. Därför hade jag flyttat. Tror inte heller att personen aktivt väljer att vara pedofil, men de som utövar sina fantasier har enligt mig förbrukat sin rätt att leva fritt i samhället och borde sitta inspärrade på livstid.
    Nu är inte jag någon slags expert, men tänk om din nya granne har någon slags mental retardation som gör att han inte förstår innebörden av vad han gjort. Tycker du fortfarande att han inte har något i samhället att göra?
    Skämtar inte en sekund! Tycker som flera andra en pedofil som har utövat sina fantasier kommer att göra det igen det är inget som går att bota på något sätt och de har förverkat all rätt i samhället enligt min åsikt.
  • Kojbe

Det kan jag tack och lov inte svara på idag och kommer väl förhoppningsvis aldrig att behöva ta ställning till heller.

• Kojbe

Sen sa jag inte jag ville döda el misshandla honm/henne heller utan jag skrev jag vill göra deras liv till ett helvete. Inte riktigt samma sak. Det hade varit för lätt att bara döda el misshandla de alltför billigt undansluppet enligt mig.

• Kojbe
    Kokomo skrev 2011-05-14 12:33:31 följande:
    Men det finns ju bevisligen pedofiler som begått brott, suttit i fängelse, kommit ut och sedan aldrig igen förgripit såg på barn. Eller är det (de outlevda) fantasierna som är anledningen till att du känner en lust att göra hans/hennes liv till ett helvete?
    Jag ANTAR jag hade varit som en hök ang personen ifråga så minsta lilla närmande mot något barn hade fått  mig att gå i taket vilket  ja inte är rättvist men jag kan inte hjälpa heller den avsky jag känner för en människa som kunnat utsätta barn för något så vidrigt. Fel ja förmodligen men det är så jag rent omedelbart känner.

Så jag får väl svara att tanken på vad personen fantiserar om att göra får mig fullständigt bananas och får mig känna jag vill låta de lida  lika mycket barnen och deras familjer har fått.
  • Kojbe
    Friedegard skrev 2011-05-14 12:37:24 följande:
    Om man har en mental retardation och effekten blir att man skadar människor ska man inte vara ute i samhället.

Där har vårt samhälle mkt arbete att göra, det är alldeles för många sjuka människor som får klara sig själv och inte mår bra.
    Tack!
  • Kojbe
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 12:36:00 följande:
    Men herregud. Kan bara säga att jag är MER rädd för att bo granne med dig än med en pedofil!
    Vet du det är inte första gången när pedofili kommer upp att du intar den attityden vilket skrämmer mig lite för mina funderingar kommer ju då vem du är och vad det är du är ute efter?
    Är du en av de rehbiliterade pedofilerna el är du det du utgett dig för tidigare en som arbetar med de?

Har sedan tidigare minnen av du beskrivit du arbetar med pedofiler och det är ju beundransvärt att någon vill ha det otacksamma jobbet för det måste vara bland de värsta jobb man kan ha o man måste nog vara ganska så mentalt avtrubbad för att kunna stå ut med det. Nu menar jag inte dum i huvudet utan bara enormt duktig på att stänga av sina känslor och agera  strikt efter *boken* så att säga och sköta sitt jobb utan några personliga värderingar inblandade.

Oavsett är det inget jag faktiskt vill ha svar på eg men jag vill inte såra el på något sätt vara oförskämd mot dig för som sagt de som jobbar med dessa människor förtjänar en eloge. Jag kan ärligt säga JAG hade inte kunnat det.
  • Kojbe
    Kokomo skrev 2011-05-14 12:42:51 följande:
    Okej, men då är vi trots allt överrens om att du hade fel när du skrev att "en pedofil som har utövat sina fantasier kommer att göra det igen det är inget som går att bota på något sätt" ?

För övrigt tror jag att beteenden som ditt inte direkt gör det lättare för en pedofil att anpassa sig och leva att normalt liv igen utan snarare tvärtom. Det blir en ond cirkel som du delansvar i.
    Ja jag kanske har fel men det är så jag känner och nej du har rätt jag hade inte varit behjälplig i att återanpassa en pedofil i samhället. Jag är ledsen men så är det idag.
  • Kojbe
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 13:02:10 följande:
    Hoppas förresten på att i framtiden få jobba inom rättspsykiatrin jag också.
    Ja jag beundrar som sagt de som klarar av det och som ni ser så är ju iaf inte jag en av de.
    Hoppas du lyckas med det målet.
    Folk som dig som kan se utöver behövs ju för alla ska få lika rätt även om de har begått fel tidigare.
  • Kojbe
    Tinnys skrev 2011-05-14 19:24:07 följande:
    Inte en chans att jag skulle riskera mina barns liv och hälsa. Jag hade gjort allt för att få bort människan, skulle inte det fungera hade jag flyttat. Jag litar inte på att systemet kan "bota" en pedofil. Tror också att precis som hos botade alkolister är återfall fruktansvärt vanligt och då ska han inte vara nära mina barn.
    Vad jag känner till (vilket må vara fel) så är återfall mycket vanligt eftersom det inte är något du kan bota direkt lika lite som du kan bota homosexualitet.
    Lustiga är så många refererar till män hela tiden men efter vad jag förstått tidigare så ska det finnas fler kvinnliga än manliga pedofiler. Kanske också för det inte uppmärksammas så mycket att kvinnor är så *nära*
    barn oavsett om det är deras egna el andras.

Jag kan vara helt fel ute men det är så jag uppfattat det.
  • Kojbe
    Här och nu skrev 2011-05-15 10:40:24 följande:
    Har själv blivit utsatt för en pedofil o han skulle haft vård om jag anmält, men människovärdet har han kvar.
    Men Varför har du inte anmält? Du är väl medveten om personen ifråga kommer utsätta andra för samma? Kan du leva med det på ditt samvete ? Isf är du lika medskyldig i det brottet som den som utför det...........
  • Kojbe
    Här och nu skrev 2011-05-15 15:56:37 följande:
    Jag var 14 år o ingen skulle tro mig, så vad skulle jag göra? Medskyldig är man inte om man inte anmäler brottslingar.
    Jo det tycker jag för du kanske kan förhindra att andra blir drabbade ju
  • Kojbe
    Pepparfrun skrev 2011-05-15 16:33:59 följande:
    Är det vad du skulle säga till din 14-åriga dotter?
    Ja absolut
  • Kojbe
    Här och nu skrev 2011-05-15 16:15:33 följande:
    Och tror du en fjortonåring tänker på det?
    Nej men om jag förstått rätt är du inte 14 längre....Har du egna barn du vill ska råka ut för det du gjorde?
    Enda sätter o få stopp på någon som gör andra illa är att anmäla det för förr el senare hamnar de bakom lås och bom.
  • Kojbe
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-16 11:52:03 följande:
    Exakt vad diskuterar ni nu?
    Att här och nu borde anmäla den som utsatte henne för övergrepp så inte andra barn behöver gå igenom vad hon gjorde
  • Kojbe
    ForReal skrev 2011-05-16 00:27:47 följande:
    Håller med! Har varit med om liknande så snälla, 
    Kojbe skrev 2011-05-15 22:04:07 följande:
    Nej men om jag förstått rätt är du inte 14 längre....Har du egna barn du vill ska råka ut för det du gjorde?
    Enda sätter o få stopp på någon som gör andra illa är att anmäla det för förr el senare hamnar de bakom lås och bom.
    Ursäkta men du har inte ett dugg rätt att kalla oss som blivit utsatta för medskyldiga. Är du helt från vettet eller? Tror du inte vi hade berättat om det varit så jävla lätt att bli trodd? Snälla, skippa skitsnacket om du inte själv varit med om det. Och efter man fyllt 25 så kan han dessutom inte bli dömd, tro mig jag har faktiskt berättat för polisen efter det men så är det. Punkt.
    Först o främst så sa jag inte ni VAR medskyldiga men OM man väljer att inte anmäla och personen utsätter andra för samma så är man medskyldig i mina ögon eftersom man kan sätta stopp.

Sen så oavsett man själv varit/är offer el inte har inte ett dugg med något att göra o det gäller ju inte enbart vid pedofil situationer. Ta bara misshandel ex om offren hade anmält så hade flera personer kunnat slippa bli misshandlade om de som utövar detta satt bakom lås o bom ist.

Om man inte kan anmäla efter man fyllt 25 vet jag inget om men poängen är ju inte man ska vänta så länge utan anmäla direkt.
  • Kojbe
    Plutteli skrev 2011-05-16 12:11:59 följande:
    Jag har anmält vid ett tillfälle, ALLA som visste om vad som hänt valde att tro på mannen och anklag amig för att vilja förstöra hans liv. Anmälan gick inte ens till åtal och den snubben kan så vitt jag vet göra det han gjorde mot mig mot andra. Bara för att man anmäler är det låååångt ifrån samma saks om att personen i fråga inte kommer kunna göra om det hela. Sen har jag valt att inte anmäla flera andra, vis av erfarenhet.
    Nej det är tråkigt att samhället väljer *mörka* gång på gång o tom anklagar ofrren för att vilja förstöra *suck* allt för att slippa ta itu med problemen o erkänna det finns något problem.
    Nej de kommer ju inte sluta för de blir anmälda men om fler vågar anmäla så måste de ju ta till sig det är något fel på personen ifråga om mer än en vågar säga ifrån o nej det är absolut inte lätt för någon som är offer för något sådant för just det faktum att det brukar vara någon nära bekant el släkting gör ju det hela ännu mer oförståbart o man har enorma skuld och skamkänslor på trots av man är offret och inte förövaren. Sjukt men sant.

Därför JAG väljer säga att JAG hade gjort vad jag kunnat för att se till den personen fick ett levande helvete  om jag hade fått veta någon var ett så lågt sjukt kräk rätt el inte det är vad jag skulle göra..
  • Kojbe
    Till For real:
    Du tolkar det som du vill ja....
    När jag skrev ang medskyldighet är när man vet någon gör något olagligt inte bara en utan flera ggr och man inte anmäler då anser jag man är medskyldig i de kan få fortsätta med det de gör.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?