Inlägg från: Krake |Visa alla inlägg
  • Krake

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Min första reaktion skulle nog vara en stor chock med mycket blandade känslor. Jag skulle tycka synd om honom och om hans offer och bli väldigt ledsen över hela grejen.

Jag skulle inte bemöta honom på något ovänligt eller otrevligt sätt. Nu är vår son så liten att han inte direkt är utsatt för någon risk från främmande pedifiler - vi är ju alltid med honom. Men när han blev större skulle jag informera honom om att han inte fick gå till den farbrorn.

Det är också mycket möjligt att jag hade pratat med en annan familj i huset, som är de enda förutom oss som har barn, så att de kan prata med sina barn.

Men jag hade inte gått runt och hojtat och mobbat eller kört någon kampanj mot honom. Någonstans måste han ju bo. 

Moster, inte monster.
  • Krake
    Fiyali skrev 2011-05-14 11:10:56 följande:
    Jag hade bemött honom som andra.
    Jag kan säga att jag garanterat inte spridit infon vidare, men jag kan också säga att modersinstinkten fått mig att hålla ett extra öga just på honom, vilket vore helt fel egentligen eftersom ytterligare fem av mina grannar kanske är pedofiler men inte i min kännedom.
    Moster, inte monster.
  • Krake
    Bettli skrev 2011-05-14 10:57:17 följande:
    gällande kemisk kastering används den bland annat i båda frankrike och norge på återfallsförbrytare, och det är med terapi också. inte bara kemisk kastrering. tycker jag vi även borde börja med. däremot så vad gör man åt kvinnliga pedofiler? det har ju faktiskt ökat, och de senaste åren har det dömts fler kvinnliga än manliga pediofiler.
    Någon läkare kanske kan bekräfta eller dementera detta, men såvitt jag kan tänka mig kan man "kemiskt kastrera" kvinnor lika gärna som män. Vad det handlar om är ju en hormonbehandling som tar bort den fysiska sexdriften.
    Moster, inte monster.
  • Krake
    Bettli skrev 2011-05-14 11:32:18 följande:
    ja jag har ingen aning. har bara hört om det att den utförts på män. så därför jag inte vet hur den fungerar på kvinnor, om den ens används/använder på kvinnor.
    P-piller kan nog funka rätt bra

Men jag tror inte så mkt på det öht. Visst, om vissa anser sig vara hjälpta av sån behandling bör de få det.

Men de flesta sexuella övergrepp har inget med sexdrift att göra, så det ger inte så mkt. 
    Moster, inte monster.
  • Krake

Ni som vill döda eller misshandla pedofiler, vill ni det även om erat eget barn växer upp och blir pedofil? Skulle ni döda eller misshandla ert barn då? Eller skulle ni heja på om någon annan gjorde det?

Moster, inte monster.
  • Krake
    Linda1976 skrev 2011-05-14 12:30:39 följande:
    Jag vill varken döda eller misshandla. Men låsa in på livstid - och ja, det gäller alla, oavsett om de är släkt m mig eller inte.
    När du säger att de "förlorat sin rätt att leva" låter det för mig som att du vill att de ska dö.
    agtiwi skrev 2011-05-14 12:31:01 följande:
    Din mamma: Har du eller någon i din närhet varit utsatt för en pedofil?
    Jag känner mig manad och svarar nej, däremot har flera mig närstående personer utsatts för sexuella övergrepp som barn. Förövaren var i samtliga fall någon nära släkting som inte hade en pedofil läggning.
    Moster, inte monster.
  • Krake
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 13:49:42 följande:
    Men nänä, vad hade dom för läggning då?
    Heterosexuella. Det var inte fråga om sexuell tillfredsställelse för dem utan en del i en misshandel och kränkning av barnen.
    Moster, inte monster.
  • Krake
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 13:59:54 följande:
    O vem kom fram till det ? 
    Det var uppenbart med tanke på brottens karaktär. Närmre än så vill jag inte gå in på det av respekt för de inblandade.
    Moster, inte monster.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?