Inlägg från: Den allsmäktige |Visa alla inlägg
  • Den allsmäktige

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Men vänta här nu. Pedofiler döms väl till vård inom rättspsykiatrin? Och man kan kastrera dem medicinskt så om han släppts från psykiatrin så klassar de honom som rehabiliterad. Inga problem alltså.
    Det är synd om pedofiler. De flesta som är det har själva blivit utsatta för övergrepp, och dem vill ni flytta ifrån eller rent ut sagt stöta ut ur samhället. För det kommer få någon att må bättre, eller hur?

• Den allsmäktige

Linda1976; Nu vet jag inte huruvida medicinsk kastrering är vanlig eller ej, men det finns som ett alternativ. Det innebär att mannen/kvinnan inte känner någon lust, och därmed ingen dragning till barn.

De flesta pedofiler utövar inte sin läggning, så du och din dotter går aldrig säkra.

• Den allsmäktige

Grind; Gillar inte ditt tankesätt överhuvudtaget.

• Den allsmäktige
    Keyrie skrev 2011-05-14 11:35:16 följande:
    Det försvarar definitivt inte deras handlingar även om dom har blivit utsatta själva. Dom har en hjärna att tänka med själva eller ska vi försvara alla som har blivit utsatta för att det är SYND om dom och sedan släppa dom fria för att dom har kastrerats, tyvärr fungerar inte det så bra. Läggningen finns ändå där och med det sagt stort TYVÄRR! Hur nu deras hjärnor fungerar?

Dom ger sig på försvarslösa, dom har inte ute i samhället att göra så, JA dom ska stötas ut ur samhället, dom ska inte få EN enda chans att göra något mot ett barn. Det borde bli hårdare straff och mer insyn av socialen med mera för att få bort MER pedofiler från familjer/bostadsområden.

Hemska människor är pedofiler. Har dom begått ett allvarligt brott mot ett barn då är jag definitivt FÖR Dödsstraff!
    Men snälla du. Du tror inte övergreppen har påverkat dem?
    Pedofiler förstår inte att de gör illa barnen!
    Och det är sorgligt att det finns vuxna människor med en inställning som din.
  • Den allsmäktige

För de pedofiler med varaktigt intresse är det sedan ungdomen. "En del förövare har "spårat ur" och stannat i sin känslomässiga utveckling. Därför kan en 30-åring dras till en 10-åring." (Normann 1995 s 33)

"Rent psykosexuellt kan man säga att den fixerade pedofilen aldrig uppnått en vuxen psykosexuell identitet, utan har "stannat" på vägen. (Kwarnmark & Tiderfors 1999 s 85)

Intresset för barn är inte främst sexuellt för pedofiler utan socialt. De trivs att umgås med barn däremot har de flesta svårt att umgås med vuxna särskilt sexuellt.

Vad är det hos barnet som attraherar pedofiler? Enligt flera undersökningar är det inte åldern utan barnets outvecklade kroppsform som är attraktivt, avsaknaden av könsegenskaper. (Martens 1998 s 8-10)

Önskan efter det oskuldsfulla, frånvaron av behåring utsöndringar. Rädsla och avsky för den vuxna kvinnans kropp. (Kwarnmark & Tidefors 1999 s 85)

En orsak till att pedofiler dras sexuellt till barn kan vara att de har andra preferenser än andra vuxna. Istället för att dras till vuxna dras de till barn.

www.sexualbrott.se/pedofiler.htm

• Den allsmäktige

För de pedofiler med varaktigt intresse är det sedan ungdomen. "En del förövare har "spårat ur" och stannat i sin känslomässiga utveckling. Därför kan en 30-åring dras till en 10-åring." (Normann 1995 s 33)

"Rent psykosexuellt kan man säga att den fixerade pedofilen aldrig uppnått en vuxen psykosexuell identitet, utan har "stannat" på vägen. (Kwarnmark & Tiderfors 1999 s 85)

Intresset för barn är inte främst sexuellt för pedofiler utan socialt. De trivs att umgås med barn däremot har de flesta svårt att umgås med vuxna särskilt sexuellt.

Vad är det hos barnet som attraherar pedofiler? Enligt flera undersökningar är det inte åldern utan barnets outvecklade kroppsform som är attraktivt, avsaknaden av könsegenskaper. (Martens 1998 s 8-10)

Önskan efter det oskuldsfulla, frånvaron av behåring utsöndringar. Rädsla och avsky för den vuxna kvinnans kropp. (Kwarnmark & Tidefors 1999 s 85)

En orsak till att pedofiler dras sexuellt till barn kan vara att de har andra preferenser än andra vuxna. Istället för att dras till vuxna dras de till barn.

www.sexualbrott.se/pedofiler.htm

• Den allsmäktige

Sorry för spammet. Var lite för snabb i fingrarna första gången.

• Den allsmäktige
    Kojbe skrev 2011-05-14 12:24:15 följande:
    Jag hade gjort hans liv till ett helvete!
    Snälla säg att du skämtar.
    Niiskuneiti skrev 2011-05-14 12:24:18 följande:
    För mig har den personen inget värde och jag hade aldrig accepterat att bo granne med ett monster. Därför hade jag flyttat. Tror inte heller att personen aktivt väljer att vara pedofil, men de som utövar sina fantasier har enligt mig förbrukat sin rätt att leva fritt i samhället och borde sitta inspärrade på livstid.
    Nu är inte jag någon slags expert, men tänk om din nya granne har någon slags mental retardation som gör att han inte förstår innebörden av vad han gjort. Tycker du fortfarande att han inte har något i samhället att göra?
  • Den allsmäktige
    Krake skrev 2011-05-14 12:26:30 följande:
    Ni som vill döda eller misshandla pedofiler, vill ni det även om erat eget barn växer upp och blir pedofil? Skulle ni döda eller misshandla ert barn då? Eller skulle ni heja på om någon annan gjorde det?
  • Den allsmäktige
    Kojbe skrev 2011-05-14 12:29:49 följande:
    Skämtar inte en sekund! Tycker som flera andra en pedofil som har utövat sina fantasier kommer att göra det igen det är inget som går att bota på något sätt och de har förverkat all rätt i samhället enligt min åsikt.
    Ställer samma fråga till dig då som Kaffemoster:
    Krake skrev 2011-05-14 12:26:30 följande:
    Ni som vill döda eller misshandla pedofiler, vill ni det även om erat eget barn växer upp och blir pedofil? Skulle ni döda eller misshandla ert barn då? Eller skulle ni heja på om någon annan gjorde det?
  • Den allsmäktige
    agtiwi skrev 2011-05-14 12:31:01 följande:
    Din mamma: Har du eller någon i din närhet varit utsatt för en pedofil?
    Nej, men däremot har jag personer i min närhet som arbetar med bland annat pedofiler.
  • Den allsmäktige
    Kojbe skrev 2011-05-14 12:33:50 följande:
    Sen sa jag inte jag ville döda el misshandla honm/henne heller utan jag skrev jag vill göra deras liv till ett helvete. Inte riktigt samma sak. Det hade varit för lätt att bara döda el misshandla de alltför billigt undansluppet enligt mig.
    Men herregud. Kan bara säga att jag är MER rädd för att bo granne med dig än med en pedofil!
  • Den allsmäktige
    Kojbe skrev 2011-05-14 12:48:35 följande:
    Vet du det är inte första gången när pedofili kommer upp att du intar den attityden vilket skrämmer mig lite för mina funderingar kommer ju då vem du är och vad det är du är ute efter?
    Är du en av de rehbiliterade pedofilerna el är du det du utgett dig för tidigare en som arbetar med de?

Har sedan tidigare minnen av du beskrivit du arbetar med pedofiler och det är ju beundransvärt att någon vill ha det otacksamma jobbet för det måste vara bland de värsta jobb man kan ha o man måste nog vara ganska så mentalt avtrubbad för att kunna stå ut med det. Nu menar jag inte dum i huvudet utan bara enormt duktig på att stänga av sina känslor och agera  strikt efter *boken* så att säga och sköta sitt jobb utan några personliga värderingar inblandade.

Oavsett är det inget jag faktiskt vill ha svar på eg men jag vill inte såra el på något sätt vara oförskämd mot dig för som sagt de som jobbar med dessa människor förtjänar en eloge. Jag kan ärligt säga JAG hade inte kunnat det.
    Haha, vet du vad? Jag är en kvinna i 20-års åldern som utbildar mig till sjuksköterska och har stort intresse av psykologi. En i min närhet jobbar som SSK inom rättpsykiatri så jag är lite insatt i ämnet.
    Jag har blivit lärd att man ska se personen och inte sjukdomen, och försöker leva efter de premisserna.
  • Den allsmäktige
    Kojbe skrev 2011-05-14 12:48:35 följande:
    Hoppas förresten på att i framtiden få jobba inom rättspsykiatrin jag också.
  • Den allsmäktige
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 14:01:46 följande:
    Då får vi väl hoppas att det ingår lite verklighets förankring med i utbildningen
    Och vi får hoppas att vuxna människor kan få lite utbildning i hur pedofili fungerar. Eller hur? Glad
  • Den allsmäktige
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 14:30:18 följande:
    Det kanske är sant! Men det handlade om en  person som är dömd för grova övergrepp, samt nyligen har kommit ut. jag inte tänka mig att någon som har barn vill ha  en sådan som granne.Men om det är ok för dig så är problemett löst, alla kan ju bo i ditt närområde.Eller du kanske t.o.m kan låta personen vara barnvakt då det borde vara bra med lite träning i att umgås med barn ?
    Men hallåja, dramaqueen. I slutändan handlar det ändå om hur pedofili fungerar, så du kan vrida och vända på det hur du vill. Hur skulle du reagera om något av dina barn blev pedofil, eller mamman till barnen? Japp, även kvinnor kan vara pedofiler.
  • Den allsmäktige
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 14:47:18 följande:
    Men det är ju lite lustigt, att du fortfarande skulle vilja ha kontakt med henne?
  • Den allsmäktige
    therese2010 skrev 2011-05-14 15:07:40 följande:
    Ser till så han flyttar..
    Hur? Personen har lika stor rätt att bo där som du.
  • Den allsmäktige
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 15:11:07 följande:
    Personligen skulle jag väl inte ha ett behov av det, men barnet behöver säkert det. 
    Hmm, okej. Köper inte riktigt dina argument, men visst.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?