• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Den allsmäktige
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 14:01:46 följande:
    Då får vi väl hoppas att det ingår lite verklighets förankring med i utbildningen
    Och vi får hoppas att vuxna människor kan få lite utbildning i hur pedofili fungerar. Eller hur? Glad
  • Krake
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 13:59:54 följande:
    O vem kom fram till det ? 
    Det var uppenbart med tanke på brottens karaktär. Närmre än så vill jag inte gå in på det av respekt för de inblandade.
    Moster, inte monster.
  • Pemmel
    Heisan skrev 2011-05-14 14:02:46 följande:
    Vad han tycker om att det skulle komma ut att han varit dömd för ett brott är rätt oväsentligt. Att sprida felaktiga rykten utan substans är en sak, men fakta är en helt annan.
    På samma sätt som jag inte skulle låta mina barn vara i närheten av påtända/allvarligt psykiskt sjuka/hårt kriminella individer i så skulle jag tala om för dem att de inte får vara i närheten av denna grannen, eller hälsa på honom. I mina ögon är han har han en läggning/sjukdom som gör honom oberäknelig o potentiellt farlig för ett barn. O de ska hålla sig borta från honom.
    Jag tycker överlag att det är alldeles för mycket fokus på farliga brottslingar o deras rättigheter-vem tar ansvar för de framtida offrena?
    Han får säkert betala priset för det han gjort även om jag väljer att tiga om det. Om han avtjänat sitt straff och vill fungera normalt i samhället tänker inte jag vara den som hindrar.
  • grind
    Pemmel skrev 2011-05-14 14:10:50 följande:
    Han får säkert betala priset för det han gjort även om jag väljer att tiga om det. Om han avtjänat sitt straff och vill fungera normalt i samhället tänker inte jag vara den som hindrar.
    Pedofili går inte att bota.
  • Pemmel
    grind skrev 2011-05-14 14:13:49 följande:
    Pedofili går inte att bota.
    När sa jag det?
    Bara för att man har en viss läggning behöver man inte leva ut den på andra.
  • Thalis

Tyvärr så tror jag inte att jag skulle bemöta henne/honom som alla andra!
    Och jag skulle nog berätta för alla som har barn i vårt område.

Mamma till A, A, A och V.
  • Miltons Mamma

Skulle inte ha flyttat iallafall. Hellre att JAG vet vart svinet bor än att flytta till ett nytt område där det kanske även där bor ett kräk men att man då inte har en aning om vem..

Men helst skulle jag nog skjuta fanskapet...

• Noxigen
    Miltons Mamma skrev 2011-05-14 14:21:48 följande:
    Skulle inte ha flyttat iallafall. Hellre att JAG vet vart svinet bor än att flytta till ett nytt område där det kanske även där bor ett kräk men att man då inte har en aning om vem..

Men helst skulle jag nog skjuta fanskapet...
  • Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 14:05:07 följande:
    Och vi får hoppas att vuxna människor kan få lite utbildning i hur pedofili fungerar. Eller hur? Glad
    Det kanske är sant! Men det handlade om en  person som är dömd för grova övergrepp, samt nyligen har kommit ut. jag inte tänka mig att någon som har barn vill ha  en sådan som granne.Men om det är ok för dig så är problemett löst, alla kan ju bo i ditt närområde.Eller du kanske t.o.m kan låta personen vara barnvakt då det borde vara bra med lite träning i att umgås med barn ?
  • Den allsmäktige
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 14:30:18 följande:
    Det kanske är sant! Men det handlade om en  person som är dömd för grova övergrepp, samt nyligen har kommit ut. jag inte tänka mig att någon som har barn vill ha  en sådan som granne.Men om det är ok för dig så är problemett löst, alla kan ju bo i ditt närområde.Eller du kanske t.o.m kan låta personen vara barnvakt då det borde vara bra med lite träning i att umgås med barn ?
    Men hallåja, dramaqueen. I slutändan handlar det ändå om hur pedofili fungerar, så du kan vrida och vända på det hur du vill. Hur skulle du reagera om något av dina barn blev pedofil, eller mamman till barnen? Japp, även kvinnor kan vara pedofiler.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?