• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • fönster mot vägen

Jag hade talat om det för alla och gärna startat en protestgrupp för att få bort den personen. Har ingen respekt för pedofiler och tror ej de kan botas.

• Fru Kwasthilda

Man behöver inte vara sjuk enligt ordets verkliga betydelse, för att vara pedofil, och då kan man ju inte botas heller.

• FarbrorKanin
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-14 14:45:29 följande:

Skiter väl i om han tänder på barn, kaktusar eller bilbälten.

Pedofiler är inte nödvändigtvis förövare, och förövare är inte nödvändigtvis pedofiler. Många (i vissa undersökningar jag läst till och med majoriteten) av de som förgriper sig på barn är inte pedofiler.

Nu är du ute och cyklar igen Dorian, läs trådstarten!
  • Pemmel
    Heisan skrev 2011-05-14 14:55:17 följande:
    Kanske är nyckelordet. Jag chansar inte när det gäller farliga människor i min närhet. Om läkare var tvungna att ta ansvar för sina patienters utskrivning o står till svars för de eventuella återfall som sker inom en viss period t ex 5 år så skulle utskrivningarna säkerligen minska. Det finns ju en hel del återfallsförbrytare där ute, sk friskförklarade, som begår brott/övergrepp så snart de kommit ut.
    Vem ska ta ansvar för de framtida offrena när förövaren kanske gör det igen.
    Finns det inte en 100% säkerhet att de är 100% friska o kan låta bli att falla tillbaka så ska de inte ut i samhället igen. Deras rätt att vara ute i sämhället är inte större än andras rätt att inte bli utsatta för dem om de får ett återfall.
    Ja, du gör ju som de vill och reagerar som du vill. Det var ju det frågan rörde.
  • Den allsmäktige
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 14:47:18 följande:
    Men det är ju lite lustigt, att du fortfarande skulle vilja ha kontakt med henne?
  • Den allsmäktige
    therese2010 skrev 2011-05-14 15:07:40 följande:
    Ser till så han flyttar..
    Hur? Personen har lika stor rätt att bo där som du.
  • Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 15:05:37 följande:
    Men det är ju lite lustigt, att du fortfarande skulle vilja ha kontakt med henne?
    Personligen skulle jag väl inte ha ett behov av det, men barnet behöver säkert det. 
  • Linnemo

Kollar upp personens brottsregister, är hen dömd börjar jag leta ny lägenhet. Alt övervakar min unge jävligt noga.

Många pedofiler förgriper sig inte på barn, ofta är dömda pedofiler kombinerade med en empatistörning.

• Millsan

Jag hade talat om det för alla med barn så at de kan ha extra uppsikt. Hade inte trivts så jag hade flyttat.

I huset mittemot sambons mamma bor det en dömd pedofil och de i området ville först ha bort honom men de har tillslut resonerat så att de vill att han ska bo kvar så att de kan ha honom under uppsikt och se om något mysko skulle försegå.

Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?