• FarbrorKanin

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Du får reda på att din nya granne är en pedofil som dömts för flera grova övergrepp och har precis frisläppts efter att avtjänat ett långt fängelsestraff. Pedofilen har gått i terapi och myndigheterna anser att han är rehabiliterad. Hur reagerar du i denna situation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?
  • Fru Kwasthilda

Talar om det för alla med barn eftersom sexuell läggning INTE kan botas. Visst finns det de som inte lever ut som läggning men att ha gjort det och den sluta tror jag inte på.

• Heisan
    Pemmel skrev 2011-05-14 14:14:51 följande:
    När sa jag det?
    Bara för att man har en viss läggning behöver man inte leva ut den på andra.
    Men exemplet i TS har levt ut sin läggning o skadat andra.
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Fru Kwasthilda

Ursäkta fel ord, iPhone.

• Dorian Ertymexx

Skiter väl i om han tänder på barn, kaktusar eller bilbälten.

Pedofiler är inte nödvändigtvis förövare, och förövare är inte nödvändigtvis pedofiler. Många (i vissa undersökningar jag läst till och med majoriteten) av de som förgriper sig på barn är inte pedofiler.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Pemmel
    Heisan skrev 2011-05-14 14:42:28 följande:
    Men exemplet i TS har levt ut sin läggning o skadat andra.
    Och straffats och fått prata om sina problem och kanske kommit på andra sätt att leva ut sin sexualitet än genom att skada.
  • enny signatur

jag hade inte trivts det minsta. troligen hade jagi slutändan valt att flytta och faktiskt informarat omgivningen. I förstahand hade jag inforerat mina barn.

En sak med en pedofil som KÄNNER så  en annan med någon som faktiskt begått brott is amma linje 

• Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 14:35:40 följande:
    Men hallåja, dramaqueen. I slutändan handlar det ändå om hur pedofili fungerar, så du kan vrida och vända på det hur du vill. Hur skulle du reagera om något av dina barn blev pedofil, eller mamman till barnen? Japp, även kvinnor kan vara pedofiler.
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 14:35:40 följande:
    Men hallåja, dramaqueen. I slutändan handlar det ändå om hur pedofili fungerar, så du kan vrida och vända på det hur du vill. Hur skulle du reagera om något av dina barn blev pedofil, eller mamman till barnen? Japp, även kvinnor kan vara pedofiler.
    Har varit noga men att skriva han/hon. Men skulle mamman vara det skulle jag vilja ha egen vårdnad samt att dom träffades under  kontrolerade former. Och angående en ev son skulle jag förespråka en kemisk kastrering om det är möjligt.Men kan inte tycka att det va ok att min dotter  ska vistades i närheten av folk som har den läggning
  • goatess82
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-14 14:45:29 följande:

Skiter väl i om han tänder på barn, kaktusar eller bilbälten.

Pedofiler är inte nödvändigtvis förövare, och förövare är inte nödvändigtvis pedofiler. Många (i vissa undersökningar jag läst till och med majoriteten) av de som förgriper sig på barn är inte pedofiler.

men personen det handlar är ju pedofil och har ju dömts för flera grova övergrepp på barn.
  • Heisan
    Pemmel skrev 2011-05-14 14:45:51 följande:
    Och straffats och fått prata om sina problem och kanske kommit på andra sätt att leva ut sin sexualitet än genom att skada.
    Kanske är nyckelordet. Jag chansar inte när det gäller farliga människor i min närhet. Om läkare var tvungna att ta ansvar för sina patienters utskrivning o står till svars för de eventuella återfall som sker inom en viss period t ex 5 år så skulle utskrivningarna säkerligen minska. Det finns ju en hel del återfallsförbrytare där ute, sk friskförklarade, som begår brott/övergrepp så snart de kommit ut.
    Vem ska ta ansvar för de framtida offrena när förövaren kanske gör det igen.
    Finns det inte en 100% säkerhet att de är 100% friska o kan låta bli att falla tillbaka så ska de inte ut i samhället igen. Deras rätt att vara ute i sämhället är inte större än andras rätt att inte bli utsatta för dem om de får ett återfall.
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?