• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • annbom
    Kinya skrev 2011-03-31 11:30:38 följande:
    Barnadödligheten i Afrika och Asien är MYCKET högre än i västvärlden. Anlednignen att det ändå är överbefolkat är att de får fler barn/kvinna än vi i väst. Ju fattigare land (sämre pensionssystem) desto fler barn skaffar man.
    Sedan så finns det ju undernäring och undernäring med. Mammorna i Afrikas u-länder (Asien är inte ett u-land) äter ju inte ensidig kost utan äter trots allt allt de får tag i.
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • amia01
    3barnsmor skrev 2011-03-31 11:25:03 följande:
    Ja, men alltså föräldrar som inte ser att deras barn är så sjukt måste det ju vara något fel på!
    Bevisat - dom var ju veganer...
  • 3barnsmor
    amia01 skrev 2011-03-31 11:48:05 följande:
    Bevisat - dom var ju veganer...
  • 3 barns mamma84
    annbom skrev 2011-03-31 11:36:53 följande:
    Läs artikeln så står det utryckligt att barnet dog av undernäring.
    Jag har läst men jag tror inte på detta riktigt ni vet att alla tidningar och internet ljuger och hittar på.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • lilly85
    Åsa skrev 2011-03-31 11:23:10 följande:
    Den där sexårsgränsen är ju inte helig utan en mellan-tumme-o-pekfingerregel. Det viktigaste är att de ökar något så när stadigt i vikt. Det finns barn som vill börja äta före halvåret och de som bara vill ha mjölk ett tag efter det. Sedan inser nog de flesta att det börjar bli knepigt med barn som inte får något annat än bröstmjölk uppemot åttamånadersstrecket, men det är inte heller särskilt vanligt.
    Ja men barn klarar sig på enbart bröstmjölk innan halvåret ..
  • Teskedsmamman

Min kille är 7 mån, väger 11 kg och ammas till 50% då han tycker mat är inte alls lika gott som tutte..

Men att det skulle vara amningen som är problemet i det franska fallet är bara skrattretande och visar på att TS skrev LÅNGT innan h*n tänkte (hon förutsätter jag)... det är ju inte amningen som är problemet, det som orsakade barnets död var enbart korkade föräldrar.

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Kotte Grön
    3barnsmor skrev 2011-03-31 11:25:03 följande:
    Ja, men alltså föräldrar som inte ser att deras barn är så sjukt måste det ju vara något fel på!
    Ja självklart! Jag menade bara att den som skrev kommentaren kanske skrev fel. Helt enkelt.
  • Pyssola
    annbom skrev 2011-03-31 11:35:29 följande:
    Bilden i AB är inte den bebisen heller utan en helt annan.
    Ja, det förstår jag också. Det är inte mamman och det är inte bebisen. Men det finns bilder på morsan ute på nätet, och hon är inte undernärd. Det står heller inte i artikeln att hon skulle vara undernärd.
  • infragilis
    lokisse skrev 2011-03-30 23:17:42 följande:
    men det är inte sant!
    varför inte bara inse att det inte är nagon förstklasig mjölk man ger om man inte äter som man inte äter som man ska. kroppen kan inte produsera egna mineraler och det samma gäller dom flesta vitaminer. 
    Jo, det är sant. Nej, kroppen producerar inte egna mineraler, kroppen är UPPBYGGD av mineraler. Därav tandlossning med mera om man äter jättedåligt och ammar eller är gravid, därför att kroppen bryter ner sig själv till förmån för barnet.
  • Kotte Grön
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 11:31:07 följande:
    vikten har väl inget med detta att göra ?
    Alla barn väger olika.
    Dagens barn väger dom nyfödda redan 5-6 kg men vissa bara 2-3 kg
    En 11 mån kanske väger 5,7 kg och har säker varit mindre som nyfödd JAG VET INTE men något jag tror.
    Alla läkare mvc säger olika väger man lite ska man äta väger man mkt ska man banta sit barn
    Mina barn är båda prematurer och de har båda vägt omkring 8,5 - 9 kg vid ett års ålder. Båda var dessutom väldigt kräsna när vi började med smakportioner och började inte äta några större portioner vanlig mat förrän vid ett års ålder. 5-6 kg har de vägt vid ett par månaders ålder då de fortfarande helammades.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....