Inlägg från: lilly85 |Visa alla inlägg
  • lilly85

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

2 barnsmamma84

Gjorde dem inget fel?? Är du ironisk eller missuppfattar jag dig nu? Även fast man fortsätter att amma efter att barnet blivit 6 månader så måste man komplettera med annat också för att täcka barnets näringsbehov.

• lilly85
    Åsa skrev 2011-03-31 11:23:10 följande:
    Den där sexårsgränsen är ju inte helig utan en mellan-tumme-o-pekfingerregel. Det viktigaste är att de ökar något så när stadigt i vikt. Det finns barn som vill börja äta före halvåret och de som bara vill ha mjölk ett tag efter det. Sedan inser nog de flesta att det börjar bli knepigt med barn som inte får något annat än bröstmjölk uppemot åttamånadersstrecket, men det är inte heller särskilt vanligt.
    Ja men barn klarar sig på enbart bröstmjölk innan halvåret ..
  • lilly85
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:15:10 följande:
    Ja jag tror inte detta har med ammning eller föräldrarna att göra inte häller om ammning och inte ge mat.
    Hur vet du dom kanske har fått veta från mvc att dom skulle fortsätta att amma barnet.
    Dom kanske gav mat men inte hela tiden.
    Tänk om dom gav mat men barnet inte ville ha och ville bara amma ?
    Herregud är du på riktigt? Tror du BVC (antar att du menade det) skulle rekommendera föräldrarna att bara amma barnet, fastän barnet låg under sin viktkurva? Som förälder borde man förstå att något är fel då barnet väger så pass lite! Visst, barnet kanske hade svårt att äta riktig mat men då finns det alltid hjälp att få och jag tror inte det är vanligt att en 11 månaders dör av näringsbrist för att den vägrar vanlig mat!
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....