• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • infragilis
    Queenie70 skrev 2011-03-31 13:30:10 följande:
    Men självklart 'är många barn i U-länderna undernärda vilket i sin tur gör dem mer mottagliga och sårbara för sjukdomar, så jag tyckte det var ett konstigt argument att typ...Funkar det i U-länderna så funkar det ju här...för det funkar ju faktskt inte alls i u-ländera som har en helt horribel barnadödlighet.
    Nej. Barnen ammas i flera år och slipper på så sätt ofta undernäring.
  • infragilis
    infragilis skrev 2011-03-31 13:32:23 följande:
    Unicef beräknar att 1,3 miljoner barn årligen skulle slippa död genom undernäring om alla helammades åtminstone de sex första månaderna.
  • linas fina

Är väl ingen som propagerat för att helamning på ettåringar är det bästa. Speciellt inte om mamman äter en näringsfattig kost och man märker att barnet inte växer som det ska..

• Queenie70
    Jag förstår inte....det låter som att du menar att barn i U-länder generellt sätt är friskare för att de helammas, än i andra delar av världen?
  • Keyrie

Ett tydligt tecken på att vissa inte borde skaffa barn.  Förstod dom inte signalerna och vikten dessutom, herregud vilka föräldrar!

• Enensammamma
    Dom 'äter ANNAT oxå. Skillnaden kanske?
  • infragilis
    Queenie70 skrev 2011-03-31 13:59:21 följande:
    Jag förstår inte....det låter som att du menar att barn i U-länder generellt sätt är friskare för att de helammas, än i andra delar av världen?
    Va? Nej. Jag säger framför allt att spädbarnsdödligheten INTE beror på att mammorna är undernärda!
  • MissJP

Både amning och veganism ska enligt tidningsartikeln vara fel.
    Snälla, se till att detta handlar om två sjuka individer som troligtvis lika gärna kunde snöat in på vilka idiotiska idéer som presenterats för dem i rätt ögonblick.

Bröstmjölk är bäst för barnet på alla sätt. Som någon nämnde tidigare så krävs att mamman är mycket undernärd för att mjölken ska vara sämre.

Veganer och vegetarianer (de flesta sköter sin kost bättre än köttätare) lever i genomsnitt längre och friskare än de med blandkost. Så glöm argumenten mot veganism för barnets och mammans bästa.. de hör inte hit och är viktigast av allt felaktiga.

• infragilis
    MissJP skrev 2011-03-31 14:21:19 följande:
    Snälla, se till att detta handlar om två sjuka individer som troligtvis lika gärna kunde snöat in på vilka idiotiska idéer som presenterats för dem i rätt ögonblick.

Bröstmjölk är bäst för barnet på alla sätt. Som någon nämnde tidigare så krävs att mamman är mycket undernärd för att mjölken ska vara sämre.

Veganer och vegetarianer (de flesta sköter sin kost bättre än köttätare) lever i genomsnitt längre och friskare än de med blandkost. Så glöm argumenten mot veganism för barnets och mammans bästa.. de hör inte hit och är viktigast av allt felaktiga.
  • mumama

ingen som reagerar på att aftonbladet (aka aftonhoran) är en sensationell tidningsskrift? Litar ni så hårt på det som står i aftonbladet ( som ju aldrig blivit stämda förfelaktigheter...)

MissJP skrev 2011-03-31 14:21:19 följande:

skitbra inlägg!
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....