• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Familjen Valjus

MEN alla fattar väl att det inte går att amma en 11månaders enbart!
    Måste ju ha tillägg då!
    :( mycket dåligt av föräldrarna

• 3barnsmor
    Kotte Grön skrev 2011-03-31 11:17:20 följande:
    Kan det vara så enkelt som att 2 barns mamma84 råkade skriva fel? Jag hoppas det i alla fall. Ibland missar vi något ord eller så och då får det vi skrivit en annan innebörd.
    Ja, men alltså föräldrar som inte ser att deras barn är så sjukt måste det ju vara något fel på!
  • Spartacus

ööh, men nu var det ju inte amningen som skadade barnet, det var ju för tusan det enda som höll henne vid liv så länge! 2 strikta veganer som inte petar i sin 11-månaders något mer än tuttemjölk liksom, undrar om det till stor del handlade om informationsbrist? sorgligt i alla fall, var ju inte så svårt att göra något åt liksom!

• MalinEddie
    Cloudy skrev 2011-03-31 11:04:21 följande:
    Ska vi dadda på på den nivån så måste jag ska nämna den där skandalen i Kina där tusentals barn blev förgiftade av vanlig modersmjölkserssättning? Om man ska resonera lika knäppt som dig så innebär det ju alltså att ersättning i sig är giftigt.

Ska vi fortsätta fjanta på den nivån eller har du kanske förmågan att inse att artikeln inte alls handlar om amning utan om efterblivna föräldrar som vanvårdade sitt barn till döds.
  • Pyssola
    annbom skrev 2011-03-31 10:04:14 följande:
    Nej det händer definitivt inte som i artikeln. Mamman var kraftigt undernärd och det är orskaen till att barnet dog, inte ammningen i sig.
    Fast hur vet du att hon var undernärd, på bilderna på nätet ser hon inte vidare undernärd ut direkt? (jag syftar då inte till bilderna i AB alltså, så behöver ingen göra sig lustig över det)

Hur kan det komma sig att Afrika och Asien är så överbefolkat om bebisar dör när de ammas av mödrar som är undernärda och lider av näringsbrist? För lider av näringsbrist gör de allra flesta fattiga där, och de ammar och de förökar sig.
  • ebben

fast mamman åt väl inte av allt som en ammande mamma bör göra? för hade hon gjort det så får bebis i sig nog med vitaminer-fast ja ghar förstått att man inte ska HELamma ett barn på nästan 1år........När de är runt 6-8 ,månader börjar de ju behöva mer näring.

• Kinya
    Pyssola skrev 2011-03-31 11:28:33 följande:
    Fast hur vet du att hon var undernärd, på bilderna på nätet ser hon inte vidare undernärd ut direkt? (jag syftar då inte till bilderna i AB alltså, så behöver ingen göra sig lustig över det)

Hur kan det komma sig att Afrika och Asien är så överbefolkat om bebisar dör när de ammas av mödrar som är undernärda och lider av näringsbrist? För lider av näringsbrist gör de allra flesta fattiga där, och de ammar och de förökar sig.
    Barnadödligheten i Afrika och Asien är MYCKET högre än i västvärlden. Anlednignen att det ändå är överbefolkat är att de får fler barn/kvinna än vi i väst. Ju fattigare land (sämre pensionssystem) desto fler barn skaffar man.
  • 3 barns mamma84
    Friedegard skrev 2011-03-31 11:15:11 följande:
    Va???? Har vi läst samma artikel?. Barnet vägde 5,7 kg var uppenbarligen undernärt och du tycker att de inte gjort något fel?

Läs artikeln igen innan du ger dig in i diskusssionen. 
    vikten har väl inget med detta att göra ?
    Alla barn väger olika.
    Dagens barn väger dom nyfödda redan 5-6 kg men vissa bara 2-3 kg
    En 11 mån kanske väger 5,7 kg och har säker varit mindre som nyfödd JAG VET INTE men något jag tror.
    Alla läkare mvc säger olika väger man lite ska man äta väger man mkt ska man banta sit barn
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mad as snow
    Cloudy skrev 2011-03-31 11:04:21 följande:
    Ska vi dadda på på den nivån så måste jag ska nämna den där skandalen i Kina där tusentals barn blev förgiftade av vanlig modersmjölkserssättning? Om man ska resonera lika knäppt som dig så innebär det ju alltså att ersättning i sig är giftigt.

Ska vi fortsätta fjanta på den nivån eller har du kanske förmågan att inse att artikeln inte alls handlar om amning utan om efterblivna föräldrar som vanvårdade sitt barn till döds.
    Men tack! Jag sitter här och häpnar över att det faktiskt existerar människor som på allvar tror att detta handlar om amning. 
  • 3barnsmor
    Pyssola skrev 2011-03-31 11:28:33 följande:
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....